გორის #2 საჯარო
სკოლა
VIII (I-II-III)კლასები (2014 – 2015 ს/წ.)
სილაბუსი
სასწავლო
კურსისდასახელება
|
ისტორია
8
|
სახელმძღვანელოს
ავტორი
და
გამომცემლობა
|
გ.სანიკიძე,
რ. გაჩეჩილაძე, ლ. გორდეზიანი, ნ. კიღურაძე,
ზ. მიმინოშვილი
„ბაკურ
სულაკაური“
|
სასწავლო
კურსის
სტატუსი
და
ხანგრძლივობა
|
საგანი
სავალდებულოა, ისწავლება მთელი წლის განმავლობაში. მოიცავს 104 აკადემიურ საათს.
კვირეული დატვირთვა - 3 საათი
|
მასწავლებელი
|
ლეილა
ჯანაშვილი leljanashvili gmail.com
|
სასწავლო
კურსის
მიზანი
|
წლის
ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
·
მოსწავლე აკავშირებს ისტორიულ მოვლენებს და ფაქტებს
შესაბამის ისტორიულ ეპოქებთან
·
შეისწავლის კონფლიქტების მიზეზებს, განვითარებასა
და შედეგებს
·
მსჯელობს სახელმწიფოში მმართველობის ფორმისა და პოლიტიკური
რეჟიმის ურთიერთკავშირის შესხებ
·
ახასიათებს საზოგადოებაში მშვიდობიანი თანაარსებობის
საჭირო პირობებს
·
იკვლევს საზოგადოების განვითარების კულტურულ საფუძვლებს
|
განსავითარებელი
უნარ-ჩვევები
|
·
მოვლენათა გაანალიზება; შეფასება და დასკვნების გაკეთება
·
საკუთარი მოსაზრების გამოხატვა და არგუმენტირება
·
ლიტერატურაზე დამოუკიდებელი მუშაობა
·
დამატებითი ინფორმაციის
მოძიება და მისი ანალიზი
·
ინფორმაციის დაჯგუფება-კლასიფიკაცია
·
დროის კონტროლი
·
თვითშეფასება
·
პასუხისმგებლობა
|
სასწავლო კურსის შეფასება
|
შეფასების კომპონენტები:
1. საკლასო სამუშაო
2. საშინაო დავალება
3. შემაჯამებელი დავალება
1. საკლასო სამუშაო
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
· პრობლემის გააზრება
· თანამშრომლობა
· შემოქმედებითობა
· ისტორიული ეპოქის
განცდა
· თვალსაჩინოებების გამოყენება
უნარები ფასდება
შემდეგი აქტივობებით:
·
თემასთან დაკავშირებით დასმული კითხვებით
·
დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
·
განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და
ანალიზით, საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვით, საკუთარი
მოსაზრების დასაბუთებით
·
დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის შეთავაზებით
·
ჯგუფურ მუშაობაში შეტანილი წვლილით
·
თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და
შექმნით
·
პრეზენტაციით
2. საშინაო დავალება
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
·
პრობლემის
გააზრება
·
ინფორმაციის
მოპოვება და ორგანიზება
·
პრობლემის გადაჭრა
·
შემოქმედებითობა
·
ისტორიული ეპოქის განცდა
·
თვალსაჩინოებების გამოყენება
·
კრიტიკული აზროვნება
უნარები ფასდება
შემდეგი აქტივობებით:
·
დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
·
განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და
ანალიზით, გამოთქმული მოსაზრებებითა და
არგუმენტებით
·
დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის ჩამოყალიბებით
·
პრეზენტაციით
3. შემაჯამებელი შეფასება
ფასდება შემდეგი უნარები:
·
კრიტიკულ
პირობებში (ტესტირებისას) ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნება
·
პრობლემის
გააზრება
·
ისტორიული ეპოქის განცდა
·
თვალსაჩინოებების გამოყენება
·
კრიტიკული აზროვნება
შემაჯამებელი დავალებების ტიპები:
·
ტესტირება
·
ისტორიული ესე
·
ისტორიული თემა
·
პრეზენტაცია
|
შემაჯამებელი
სამუშაოების რაოდენობა, ფორმა და განრიგი
|
I სემესტრში - 2 შემაჯამებელი:
1.ალექსანდრე მაკედონელი–
17.10
2. შემაჯამებელი ტესტირება– 3.12
II სემესტრში - 3 შემაჯამებელი:
1. ისტორიული ესე – 4.02
2. ისტორიული პორტრეტები – 15.04
3. შემაჯამებელი ტესტირება – 1.05
|
რესურსები
|
·
სახელმძღვანელო
·
ალტერნატიული სახელმძღვანელო
·
ძველი მსოფლიოს ისტორია
·
შუა საუკუნეების ისტორია
·
ახალი ისტორია
·
ინტერნეტ საიტები
1.
http://samxedro-istoria.blogspot.com
2.
http://ka.wikipedia.org/wiki/ვიკიპედია და სხვ.
|
სამუშაო დისციპლინა
|
1. გაცდენების დასაშვები რაოდენობა
· მთელი სასწავლო წლის განმავლობაში მოსწავლის მიერ გაცდენილი
გაკვეთილების რაოდენობა თუ აღემატება 31 სთ-ს, ის დაექვემდებარება
ექსტერნული წესით გამოცდის ჩაბარებას
2. საჯარიმო ზომები
· სიტუაციიდან გამომდინარე, შეიძლება იყოს: გაფრთხილება, წერილობითი
გაფრთხილება, ადმინისტრაციული ზომების გატარება
3. წახალისების ფორმები
· სასწავლო წლის ბოლოს კლასი ფარული კენჭისყრის
შედეგად
გამოავლენს ორ ნომინაციაში გამარჯვებულს:
1.
ყველაზე ბეჯითი
2. მოაზროვნე
გამარჯვებულები დასაჩუქრდებიან სიმბოლური საჩუქრებით
|
I სემესტრი
სასწავლო
კურსის
შინაარსი
|
თ ე მ ა
|
დრო
|
თავი I
თავი
II
თავი
III
თავი
IV
თავი
V
|
კონფლიქტები ძველ მსოფლიოში
1.
შესავალი საუბარი
2.
კონფლიქტების ტიპოლოგია
3.
საშინაო და საგარეო კონფლიქტები
4.
კონფლიქტები თანამედროვე მსოფლიოში
5.
უკრაინის კონფლიქტი
6.
კვლავ გვტკივა აფხაზეთი
7.
ძველი ეგვიპტელების ომები
8.
ასურეთის ომები
9.
ბერძენ-სპარსელთა ომები
10. ალექსანდრე
მაკედონელის ლაშქრობა
11. ალექსანდრე
მაკედონელის დახასიათება
12. http://www.youtube.com/watch?v=YhU7gi9yoMw
13. პუნიკური
ომები
14. შემაჯამებელი
გაკვეთილი
15. ვწერთ ისტორიულ თემას:
„ალექსანდრე მაკედონელი“
დაპირისპირებები ახლო აღმოსავლეთში
16. ბიზანტია-ირანის
დაპირისპირება VI-VII სს-ში
17. არაბთა
სახალიფო
18. თურქ-სელჩუკები
ახლო აღმოსავლეთში
19. მანაზკერტის
ბრძოლა
20. ჯვაროსნული
ომები
21. ოსმალეთის
იმპერია
22. ბიზანტიის
იმპერიის დაცემა, ისტორიული მნიშვნელობა
23. დებატები
24. შემაჯამებელი ესე:
„ჯვაროსნული ომები“
კონფლიქტები ევროპაში
25. ქალაქების
ბრძოლა თავისუფლებისათვის შუა საუკუნეებში
26. კონფლიქტი
სახელმწიფოსა და ეკლესიას შორის
27. ბრძოლა
ჰეგემონობისათვის ესპანეთსა და ინგლისს შირის XVI-XVIII საუკუნეებში
28. პრეზენტაცია: „შუა
საუკუნის ქალაქები დღეს“
29. 30-წლიანი
ომი და ვესტფალიის ზავი
30. ინგლისის
რევოლუცია
31. საფრანგეთის
რევოლუცია
32. ნაპოლეონის
ომები
33. ვწერთ ისტორიულ ესეს:
„ნაპოლეონი“
34. საგარეო-პოლიტიკური
წინააღმდეგობები XIX ს-ის ევროპაში
35. შემაჯამებელი ტესტირება
კონფლიქტები ამერიკის ტერიტორიაზე
36. კორტესისა და პისაროს
ლაშქრობები
37. ბრძოლა აშშ-ს დამოუკიდებლობისათვის
38. სამოქალაქო ომი აშშ-ში
39. დებატები
40. . ბრძოლა სამხ.ამერიკის გათავისუფლებისათვის
41. სამხრეთ ამერიკა დღეს
რუსეთი და კავკასია
42. კავკასია
43. სამხ. კავკასიის დაპყრობა რუსეთის მიერ
44. კავკასიის ომი და მისი შედეგები
45. „რა? სად? როდის?“
46. პრეზენტაცია
|
15.09.2014
17.09
19.09
22.09
24.09
26.09
29.09
1.10
3.10
6.10
8.10
10.10
13.10
15.10
17.10
20.10
22.10
24.10
27.10
29.10
31.10
3.11
5.11
7.11
10.11
12.11
14.11
17.11
19.11
21.11
24.11
26.11
28.11
1.12
3.12
5.12
8.12
10.12
12.12
15.12
17.12
19.12
22.12
24.12
26.12
29.12
|
II სემესტრი
სასწავლო
კურსის
შინაარსი
|
თ ე მ ა
|
დრო
|
თავი VI
თავი VII
თავი
VIII
თავი
IX
თავი
X
თავი
XI
თავი
XII
თავი
XIII
თავი XIV
|
მსოფლიო ომები
47. პირველი მსოფლიო
ომი
48. რევოლუციები და სამოქალაქო ომი რუსეთში
49. მოთხრობა: „სნაიპერი“
50. დებატები
51. მეორე მსოფლიო ომი
52. საერთაშორისო ჰუმანიტარული
სამართლის საფუძვლები
53. დებატები
54. ვწერთ ისტორიულ თემას (შემაჯამებელი წერა)
პოლიტიკური კონფლიქტები II მსოფლიო ომის შემდეგ
55. ცივი ომი
56. ომები ვიეტნამსა და ავღანეთში
57. ისრაელი და არაბული სამყარო
58. ეთნიკურ-პოლიტიკური კონფლიქტები იუგოსლავიაში
და მისი დაშლა
59.სსრკს ტერიტორიული სტრუქტურა და მისი დაშლა
60. რუსეთის გამოუცხადებელი ომი საქართველოში
კონფლიქტები და მათი გადაჭრის გზები
61. კონფლიქტების მოგვარების მშვიდობიანი გზა
62. მაჰათმა განდი
63. მარტინ ლუთერ კინგი
64. 1989-1990 წწ. „ხავერდოვანი რევოლუციები“
65. ვწერთ ისტორიულ ესეს: „მაჰათმა განდი“
პოლიტიკური რეჟიმები და მმართველობის სისტემები
66. პოლიტიკური რეჟიმების სახეები
67. ძვ. აღმოსავლეთის პოლიტიკური რეჟიმები
68. ძვ. საბერძნეთის პოლისების მმართველობის ფორმები
69. რომის რესპუბლიკა და იმპერია
70. კონსტიტუციური მონარქია და პარლამენტარიზმი ინგლისში
71. აბსოლუტიზმი საფრანგეთში
72. საფრანგეთი რევოლუციიდან რესპუბლიკამდე
73. ვწერთ
ესეს (კლასში, 15 წუთიანი)
74. „მეიძის რესტავრაცია იაპონიაში“
75. ათათურქის რეფორმები
76. ფრანკოს მმართველობა ესპანეთში
77. ჰიტლერის მმართველობა გერმანიაში
78. მუსოლინის მმართველობა იტალიაში
79. სტალინის მმართველობა საბჭოთა კავშირში
80. ამერიკული დემოკრატია
81. პრეზენტაცია - „ისტორიული პორტრეტები“
რელიგია
82. რელიგიების კლასიფიკაცია
83. მონოთეისტური რელიგიები
84. დებატები: „რელიგია და თანამედროვეობა“
ვაჭრობა და მოგზაურობა
85. დიდი გეოგრაფიული აღმოჩენები
86. გეოგრაფიული აღმოჩენების ისტორიული მნიშვნელობა
87. ძველი ქართველი მოგზაურები
88. შემაჯამებელი ტესტირება
ხელოვნება და სპორტი
89. საგმირო ეპოსი. ზნეობის კოდექსი
90. სპორტი
კომუნიკაცია
91. დამწერლობის წარმოშობა
92. თანამედროვე საკომუნიკაციო საშუალებები
ადამიანი და საზოგადოება
93. უმაღლესი განათლების უმნიშვნელოვანესი კერები
94. განათლების მნიშვნელობა. განათლების სისტემა
95. ადამიანის ძირითადი უფლებები და თავისუფლებები
96. ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაცია
97. კონფლიქტი და მისი ტიპები
98. ურთიერთობა და ქცევის კულტურა. ეტიკეტი
99. „რა? სად? როდის?“
100. კანონის უზენაესობა და კონსტიტუცია
101. საქართველოს კონსტიტუცია
102. ვკითხულობთ კონსტიტუციას
103. შემაჯამებელი გაკვეთილი
104. პრეზენტაცია
|
16.01.2015
21.01
23.01
26.01
28.01
30.01
2.02
4.02
6.02
9.02
11.02
13.02
16.02
18.02
20.02
23.02
25.02
27.02
2.03
4.03
6.03
9.03
11.03
13.03
16.03
18.03
20.03
23.03
25.03
27.03
30.03
1.04
3.04
6.04
8.04
15.04
17.04
20.04
22.04
24.04
27.04
29.04
1.05
4.05
6.05
8.05
11.05
13.05
15.05
18.05
22.05
25.05
27.05
29.05
1.06
3.06
5.06
8.06
10.06
|