გორის #2 საჯარო სკოლა
VII1 კლასი
სილაბუსი
2013 – 2014 ს/წ.
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
|
ლეილა
ჯანაშვილი leljanashvili@ gmail.com
T:
8(370) 27 79 09 599 98 85 99 577
09 13 05
|
საგნის
სახელწოდება ავტორი
გამომცემლობა
|
ისტორია
გ. სანიკიძე,
ლ. გორდეზიანი, ლ. ფირცხალავა
ბაკურ
სულაკაურის გამომცემლობა
|
სასწავლო
კურსის სტატუსი,
ხანგრძლივობა
და საათების რაოდენობა
|
საგანი
სავალდებულოა, ისწავლება მთელი წლის განმავლობაში.
მოიცავს
99 აკადემიურ საათს.
კვირეული
დატვირთვა - 3 საათი.
|
სასწავლო
კურსის
მიზანი
|
წლის
ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
·
მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ფაქტები და მოვლენებიშესაბამის ისტორიულ ეპოქებთან
·
შეუძლია განსაზღვროს სხვადასხვა ისტორიული ობიექტის
მდებარეობა რუკაზე
·
შეუძლია შეადაროს ერთმანეთს სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში
არსებული სახელმწიფოს მმართველობის ფორმები
·
შეუძლია იმსჯელოს პოლიტიკური მოღვაწის მნიშვნელობაზე
ქვეყნის ისტორიაში
·
შეუძლია ახსნას ბუნებრივი პირობების გავლენა დასახლების
ტიპებზე და მათ განვითარებაზე
·
შეუძლია იმსჯელოს ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური
ფაქტორის მნიშვნელობაზე
·
შეუძლია დაახასიათოს და ერთმანეთს შეადაროს სხვადასხვა
სოციალური ფენები
·
შეუძლია გაიაზროს რელიგიის მნიშვნელობა საზოგადოების
ცხოვრებასა და მსოფლიო ისტორიის პროცესებში.
·
შეუძლია მსჯელობა კულტურის შემადგენელ ნაწილებზე
|
ძირითადი
თემები
|
1. რა არის ისტორია
2. სახელმწიფოებრიობის დასაწყისი
3. ბერძნული და რომაული ცივილიზაციები
4. შუა საუკუნეები
5. ევროპა შუა საუკუნეებისა და ახალი დროის მიჯნაზე
6. ახლო და შორეული აღმოსავლეთი
7. სახელმწიფო აპარატი და წარმომადგენლობითი ორგანოები
8. ადამიანი და საზოგადოება
9. კულტურა და რელიგია
|
განსავითარებელი
უნარ-ჩვევები
|
·
მოვლენათა გააზრება და შეფასება
·
საკუთარი მოსაზრების გამოხატვა და არგუმენტირება
·
ლიტერატურაზე დამოუკიდებელი მუშაობა
·
დამატებითი ინფორმაციის
მოძიება და მისი ანალიზი
·
ინფორმაციის დაჯგუფება-კლასიფიკაცია
·
დროის კონტროლი
·
პასუხისმგებლობა
|
სასწავლო
კურსის
ფორმატი
|
·
აქტიური ლექცია
·
ინდივიდუალური, წყვილებში და ჯგუფური მუშაობა
·
ვწერთ ესეს
·
ვწერთ ისტორიულ თემას
·
პრეზენტაცია
·
დისკუსია
·
შემაჯამებელი ტესტირება
|
სასწავლო
კურსის შეფასება
|
შეფასების კომპონენტები:
1.
საკლასო სამუშაო
2.
საშინაო დავალება
3.
შემაჯამებელი დავალება
1. საკლასო
სამუშაო
ფასდება
შემდეგი ცოდნა და უნარები:
·
პრობლემის გააზრება
· კომუნიკაცია
· თანამშრომლობა
· შემოქმედებითობა
· ისტორიული ეპოქის განცდა
· თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
2. საშინაო
დავალება
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
3. შემაჯამებელი
შეფასება
ფასდება შემდეგი უნარები:
შემაჯამებელი
დავალებების ტიპები:
|
შემაჯამებელი
სამუშაოების რაოდენობა, ფორმა და განრიგი
|
I სემესტრში - 2 შემაჯამებელი:
1 - საკონტროლო
წერა: ალექსანდრე მაკედონელი - 30.10
2 - შემაჯამებელი
ტესტირება - 28.11
II
სემესტრში - 3 შემაჯამებელი:
1- საკონტროლო
წერა: 12.03
2 - შემაჯამებელი
ტესტირება - 3.04
3 - პრეზენტაცია - 30.04 – 5.05
|
რესურსები
|
1. სახელმძღვანელო
2. ალტერნატიული
სახელმძღვანელოები: 1. საქართველოს ისტორია X კლასი; მ.ვაჩნაძე, ვ.გურული, მ. ბახტაძე;
გამომცემლობა „არტანუჯი“ 2001 წ.
2. საქართველოს
ისტორია IX კლასი; ნ.კვიტაიშვილი, დ. მალაზონია, თ. მალაზონია; გამომცემლობა: ქართული
ბიოგრაფიული ცენტრი 2008 წ.
3. საქართველოს
ისტორიული ატლასი; მ.სანაძე, თ. ბერაძე, კ. თოფურია
4. საქართველოს
ისტორიული ატლასი; მ. შეყილაძე;
5. კონტურული
და თემატური რუკები
6. ინტერნეტ საიტები:
1. www.qim.ge (ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი)
|
სამუშაო
დისციპლინა
1. გაცდენების დასაშვები რაოდენობა
2.
საჯარიმო ზომები
3.
წახალისების ფორმები
|
·
მთელი სასწავლო წლის განმავლობაში მოსწავლის მიერ
გაცდენილი გაკვეთილების რაოდენობა თუ აღემატება 33 სთ-ს, ის დაექვემდებარება ექსტერნული წესით გამოცდის ჩაბარებას
·
სიტუაციიდან გამომდინარე,
შეიძლება იყოს: გაფრთხილება, წერილობითი გაფრთხილება, ადმინისტრაციული ზომების გატარება
·
სასწავლო
წლის ბოლოს კლასი ფარული კენჭისყრის შედეგად გამოავლენს ორ ნომინაციაში გამარჯვებულს:
1. ყველაზე ბეჯითი
2.
მოაზროვნე
გამარჯვებულები
დასაჩუქრდებიან სიმბოლური საჩუქრებით
|
თავი
|
გაკვე
თილი
|
სასწავლო
კურსის შინაარსი
|
დრო
|
თავი
I
თავი
II
თავი III
თავი
IV
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
|
1. შესავალი საუბარი
2. რატომ უნდა
ვისწავლოთ ისტორია
3. ჩემი ისტორიული
გმირი
რა არის ისტორია (2 სთ)
1. როგორ გავიგოთ
ჩვენი წარსულის შესახებ
2. ადამიანის
წარმოშობა, პირველყოფილი სამყარო
სახელმწიფოებრიობის დასაწყისი
(9 სთ)
1. ნილოსის აუზი
- ძველი ეგვიპტე
2. შუამდინარეთი
3. ძველი ჩინეთი
4. ძველი ინდოეთი
5. ხეთების სამეფო
6. ფინიკია. იუდეა
და ისრაელი
7. მიდია და სპარსეთი
8. კრეტა - მიკენი
9. მეორე თავის
შეჯამება
ბერძნული და რომაული ცივილიზაციები
(8 სთ)
1. სპარტა- უგალავნო
პოლისი
2. ათენი - დემოკრატიის
სამშობლო
3. ალექსანდრე
მაკედონელი
4. დისკუსია
5. შემაჯამებელი წერა
6. რომი მეფეებისა
და რესპუბლიკის ხანაში
7. რომის იმპერია
8. წერითი სამუშაოს
ანალიზი
შუა საუკუნეები (32 სთ)
1. კონსტანტინე
დიდის რეფორმები
2. ხალხთა დიდი
გადასახლება
3. რომის იმპერიის
დაცემა და ბარბაროსული სამეფოები
4. სასანიანთა
ირანი
5. ბიზანტიის
იმპერიის „ოქროს ხანა“
6. მეროვინგების
ფრანკთა სამეფო
7. კაროლინგების
ფრანკთა სამეფო
8. „კაროლინგური
რენესანსი“
9. გამეორება
10. შემაჯამებელი ტესტირება
11. მუჰამედი
და ისლამი ომაიანთა და აბასიანთა სახალიფოები
12. ნორმანები
და სკანდინავიური ეპოსი
13. ანგლო-საქსების
მიერ ბრიტანეთის დაპყრობა
14. დანიელები
ინგლისში
15. სლავები
16. ვარიაგები
და კიევის რუსეთი
17. ვარიაგები
და საქართველო
18. საღვთო რომის
იმპერია
19. „ილ დე ფრანსი“,
კაპეტინგები საფრანგეთში
20. იუილიამ დამპყრობელი
ინგლისში
|
16.09
18.09
19.09
23.09
25.09
26.09
30.09
2.10
3.10
7.10
9.10
10.10
16.10
17.10
21.10
23.10
24.10
28.10
30.10
31.10
4.11
6.11
7.11
11.11
13.11
14.11
18.11
20.11
21.11
25.11
27.11
28.11
2.12
4.12
5.12
9.12
11.12
12.12
16.12
18.12
19.12
23.12
|
II სემესტრი
თავი
|
გაკვე
თილი
|
სასწავლო კურსის
შინაარსი
|
დრო
|
თავი
V
თავი
VI
თავი
VII
თავი
VIII
თავი
IX
|
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
|
21. გერმანია
შტაუფენების დინასტიის მმართველობისას
22. ბიზანტია
და სელჩუკები
23. ჯვაროსნული
ლაშქრობები (პირველი პერიოდი)
24. ჯვაროსნული
ლაშქრობები (მეორე პერიოდი)
25. პრეზენტაცია
26. პრეზენტაცია
27. მონღოლები
28. ოსმალები
ახლო აღმოსავლეთში
29. ბიზანტია
კონსტანტინოპოლის დაცემამდე
30. კოლუმბამდელი
ამერიკის ცივილიზაციები
31. გამეორება
32. მეოთხე
თავის შეჯამება
ევროპა შუა საუკუნეებისა
და ახალი დროის მიჯნაზე (21სთ)
1. იტალიის
ქალაქ-სახელმწიფოები XII –XVსს
2. გერმანია
XIII-XV სს
3. გერმანულ
ქალაქთა სავაჭრო კავშირები
4. რუსეთი XII-XV
სს
5. ჰუსიტური
მოძრაობა
6. კათოლიკური
ეკლესია და ერეტიკოსები
7. ებრაელები
შუა საუკუნეების ევროპაში
8. ასწლიანი
ომი
9. ვარდების
ომი
10. შემაჯამებელი წერა
11. შემაჯამებელი
წერის ანალიზი
12. კათოლიკე
მეფეები
13. საღვთო
რომის იმპერია კარლ მეხუთის დროს
14. ტიუდორები
15. სტიუარტები
16. კარდინალ
რიშელიეს მმართველობა საფრანგეთში
17. ლუი XIV
18. პეტრე I-ის
რუსეთი. რუსეთი და კავკასია
19. გამეორება
20. შემაჯამებელი ტესტირება
21. ტესტის
ანალიზი
ახლო და შორეული აღმოსავლეთი (9 სთ)
1. ოსმალეთის
იმპერია
2. სეფიანთა
ირანი
3. ინდოეთი
შუა საუკუნეებში
4. ჩინეთი შუა
საუკუნეებში
5. იაპონია
შუა საუკუნეებში
6. მეექვსე
თავის შეჯამება
7. პრეზენტაცია
8. პრეზენტაცია
9. პრეზენტაციის ანალიზი
სახელმწიფო აპარატი და
წარმომადგენლობითი ორგანოები
(2 სთ)
1. სამეფო კარი,
ეტიკეტი და ქცევის ნორმები
2. წოდებრივ-წარმომადგენლობითი
ორგანოები
ადამიანი და სახოგადოება
(9სთ)
1. კასტური სისტემა
ინდოეთში
2. ათენელი მოქალაქეები
და მონები
3. მონობა და
კოლონატი რომში
4.
რაინდთა სასულიერო ორდენები
5.
მმართველობები და თვითმმართველობები
6.
ბავშვთა უფლებები და სოციალური სტატუსები
7.
.ბავშვთა უფლებების დაცვა საქართველოში
8.
სასწავლებლები და სასწავლებლებში დამკვიდრებული წესები
9.
მერვე თავის შეჯმება
კულტურა და რელიგია (4 სთ)
1. მსოფლიოს
შვიდი საოცრება
2. რელიგიები
და კონფესიები
3. აღორძინება
4. აღორძინების
დროინდელი იტალიური ხელოვნება
|
20.01
22.01
23.01
27.01
29.01
30.01
3.02
5.02
6.02
10.02
12.02
13.02
17.02
19.02
20.02
24.02
26.02
27.02
5.03
6.03
10.03
12.03
13.03
17.03
19.03
20.03
24.03
26.03
27.03
31.03
2.04
3.04
7.04
10.04
14.04
16.04
23.04
24.04
28.04
30.04
1.05
5.05
7.05
8.05
14.05
15.05
19.05
21.05
22.05
28.05
29.05
2.06
4.06
5.06
9.06
11.06
12.06
|