Wednesday, October 8, 2014

გორის #2 საჯარო სკოლა X2 კლასი (2014-2015 ს/წ) სილაბუსი


გორის #2 საჯარო სკოლა
 X2 კლასი (2014-2015 ს/წ) 
სილაბუსი
მასწავლებლის  სახელიგვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
ლეილა ჯანაშვილი leljanashvili@ gmail.com
T: 8(370) 27 79 09    599 98 85 99     577  09 13 05
საგნის სახელწოდება 
 ავტორი

გამომცემლობა
          ისტორია
.კიღურაძე, .სანიკიძე, .გორდეზიანი, .ოთხმეზური, .ფირცხალავა

ბაკურ სულაკაური
სასწავლო კურსის სტატუსი,
ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
საგანი სავალდებულოა, ისწავლება მთელი წლის განმავლობაში.
მოიცავს 67  აკადემიურ საათს.
კვირეული დატვირთვა2 საათი.
სასწავლო
კურსის
მიზანი






წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
         მოსწავლეს შეუძლია ანალიტიკური მსჯელობა ისტორიის ქრონოლოგიისა და პერიოდიზაციის საკითხებზე
         შეუძლია ისტორიის დამხმარე დარგებზე მსჯელობა
         მსჯელობს სხვადასხვა ეპოქაში ისტორიული აზრის განვითარების პროცესზე
         შეუძლია გაანალიზოს და შეაფასოს ისტორიული მოვლენის განსხვავებული ინტერპრეტაციები
         შეუძლია ისტორიული წყაროების კლასიფიკაცია
         შეუძლია გაანალიზოს პირველადი და მეორადი წყაროები
         შეუძლია ისტორიული კვლევის დაგეგმვა და ჩატარება
         შეუძლია ისტორიული თემის დაწერა
ძირითადი თემები
1.   ისტორიის მეცნიერება 
2.   ისტორიის მეცნიერების ისტორია 
3.  როგორ ვსწავლობთ და გადმოვცემთ ისტორიას  
      
განსავითარებელი
უნარ-ჩვევები
·         მოვლენათა გაანალიზება; შეფასება და დასკვნების გაკეთება
·         საკუთარი მოსაზრების გამოხატვა და არგუმენტირება
·         ლიტერატურაზე დამოუკიდებელი მუშაობა
·         დამატებითი ინფორმაციის მოძიება და მისი ანალიზი
·         ინფორმაციის დაჯგუფება-კლასიფიკაცია
·         დროის კონტროლი
·         თვითშეფასება
·         პასუხისმგებლობა
·         ისტორიული თემის დაწერა
სასწავლო კურსის
ფორმატი
         აქტიური ლექცია
         ინდივიდუალური, წყვილებში და ჯგუფური მუშაობა
         ვწერთ ესეს
         პრეზენტაცია
         დისკუსია
         დებატები
         შემაჯამებელი ტესტირება
სასწავლო კურსის შეფასება
შეფასების კომპონენტები:
1.        საკლასო სამუშაო
2.        საშინაო დავალება
3.        შემაჯამებელი დავალება




1. საკლასო სამუშაო
     ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
       პრობლემის გააზრებ
       თანამშრომლობ
       შემოქმედებითობ
       ისტორიულ კვლევა
       ისტორიული ეპოქის განცდ
       თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნ
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
  • თემასთან დაკავშირებით დასმული კითხვებით
  • დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
  • განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით, საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვით, საკუთარი მოსაზრების დასაბუთებით
  • დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის შეთავაზებით
  • ჯგუფურ მუშაობაში შეტანილი წვლილით
  • თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და შექმნით
  • პრეზენტაციით
2. საშინაო დავალება
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
  • პრობლემის გააზრებ
  • ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
  • კავშირებისა და მიმართებების დადგენ
  • პრობლემის გადაჭრ
  • შემოქმედებითობ
  • ისტორიული დროის გაგებ
  • სივრცეში ორიენტირება
  • ისტორიული ეპოქის განცდ
  • თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნ
  • კრიტიკული აზროვნება
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
  • დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
  • განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზითგამოთქმული მოსაზრებებითა და არგუმენტებით
  • დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის ჩამოყალიბებით
·           პრეზენტაციით
·           წერითი ნამუშევრის შექმნით
3. შემაჯამებელი შეფასება
ფასდება შემდეგი უნარები:
  • კრიტიკულ პირობებში (ტესტირებისასცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნებ
  • პრობლემის გააზრებ
  • ისტორიული ეპოქის განცდა
  • თვალსაჩინოებების გამოყენება
  • კრიტიკული აზროვნებ
შემაჯამებელი დავალებების ტიპები:
  • ტესტირება
  • დოკუმენტის დაკითხვა
  • ისტორიული ესე
  • ისტორიული თემა
  • პრეზენტაცია
  • პროექტი
შემაჯამებელი სამუშაოების რაოდენობა, ფორმა და განრიგი
I სემესტრში - 2 შემაჯამებელი:
1. დოკუმენტის დაკითხვა23.10
2.  შემაჯამებელი ტესტირება -  4.12
     
II სემესტრში - 3 შემაჯამებელი:
1. დოკუმენტის დაკითხვა17. 02
2. პრეზენტაცია24-26.03
3. შემაჯამებელი ტესტირება14.05
     
რესურსები
1. სახელმძღვანელო
2. ალტერნატიული სახელმძღვანელოები
3. ინტერნეტ საიტები:
    1. www.qim.ge  (ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი)
    2. 1tv.ge (ისტორია/ვიდეო) პროექტი - „გააგრძელე საქართველოს    
         ისტორია
სამუშაო დისციპლინა

1.დასაშვები გაცდენების რაოდენობა



2. საჯარიმო ზომები



3. წახალისების ფორმები




·         მთელი სასწავლო წლის განმავლობაში მოსწავლის მიერ გაცდენილი გაკვეთილების რაოდენობა თუ აღემატება 20 სთ-, ის დაექვემდებარება ექსტერნული წესით გამოცდის ჩაბარებას


·         სიტუაციიდან გამომდინარე, შეიძლება იყოს: გაფრთხილება, წერილობითი გაფრთხილება, ადმინისტრაციული ზომების გატარება

·         სასწავლო წლის ბოლოს კლასი ფარული კენჭისყრის შედეგად           გამოავლენს ორ ნომინაციაში გამარჯვებულს:
1. ყველაზე ბეჯითი
                                                    2. მოაზროვნე
გამარჯვებულები დასაჩუქრდებიან სიმბოლური საჩუქრებით
































სემესტრი


თემა
გაკვე
თილი

სასწავლო კურსის შინაარსი
დრო



თავი I

























თავი II





1
2
3

4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27


28
29


1. შესავალი საუბარი
2. ისტორია და თანამედროვეობა

ისტორიის მეცნიერება (24 სთ)
1. ისტორიის საგანი. პროფესიაისტორიკოსი
2. ისტორიის ქრონოლოგია. კალენდარი
3. წელთაღრიცხვის სისტემები
4. პერიოდიზაციის პტოლემაიოსის სისტემა
5. პერიოდიზაციის სამწევროვანი სისტემა
6. პერიოდიზაცია ცივილიზაციების მიხედვით
7. საქართველოს ისტორიის პერიოდიზაცია
8. გამეორება
9შემაჯამებელი სამუშაო (დოკუმენტის დაკითხვა)
10. წყაროთმცოდნეობა
11. არქეოლოგია
12. ეთნოლოგია
13. ისტორიული გეოგრაფია და ისტორიული კარტოგრაფია
14. პალეოგრაფია
15. ნუმიზმატიკა და ბონისტიკა
16. ჰერალდიკა
18. გენეალოგია
17. სფრაგისტიკა
19. ვექსილოლოგია
20. ისტორია და ინფორმატიკა
21. შემაჯამებელი ტესტირება
22. პრეზენტაცია
23. პრეზენტაცია
24. პრეზენტაცია

ისტორიის მეცნიერების ისტორია (33 სთ)
1. ისტორიულიშინაარსის უძველესი ტექსტები
2. ძველბერძნული ისტორიოგრაფია (ჰეროდოტე, თუკიდიდე)
16.09.2014
18.09


23.09
25.09
30.09
2.10
7.10
9.10
16.10
21.10
23.10.
28.10
30.10
4.11
6.11
11.11
13.11
18.11
20.11
25.11
27.11
2.12
4.12
9.12
11.12
16.12
18.12

23.12
25.12

















II სემესტრი

თემა
გაკვე
თილი

სასწავლო კურსის შინაარსი

დრო
































თავი III





30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60


61
62
63
64
65
66
67


3. ძველბერძნული ისტორიოგრაფია
4. რომაული ისტორიოგრაფია
5. რომაული ისტორიოგრაფია
6. ბიზანტიური ისტორიოგრაფია
7. ბიზანტიური ისტორიოგრაფია
8. სომხური ისტორიოგრაფია
9. ქართული ისტორიოგრაფია
10. ვკითხულობთქართლის ცხოვრებას
11. „ახალი ქართლის ცხოვრება
12. შემაჯამებელი წერა: დოკუმენტის დაკითხვა
13. დაკითხული დოკუმენტის ანალიზი
14. გვიანი შუა საუკუნეების ქარტული ისტორიოგრაფია
15. ვახუშტი ბაგრატიონი
16. XIX -ის ქართული ისტორიოგრაფია
17.  XX -ის ქართული ისტორიოგრაფია
18. საქართველოს ისტორიის კვლევა XX -ში
19. პოლიტიკური ისტორია
20. რენესანსული ისტორიული აზრის განვითარება ევროპაში
21. შემაჯამებელი სამუშაო - პრეზენტაციები
22. შემაჯამებელი სამუშაო - პრეზენტაციები
23. ქართველ მოგზაურთა ჩანაწერები
24. შუა საუკუნეების მოგზაურთა ჩანაწერები
25. ახალი დროის ევროპელი მოგზაურები
26. ვირტუალური მოგზაურობა - პრეზენტაცია
27. ვირტუალური მოგზაურობა - პრეზენტაცია
28. XVIII -ის ევროპული ისტორიული მწერლობა
29. ფრანგი განმანათლებლები
30. ისტორიული მეცნიერება XX საუკუნეში
31. ანალების სკოლა
32. მეორე თავის შეჯამება
33შემაჯამებელი ტესტირება

როგორ ვსწავლობთ და გადმოვცემთ ისტორიას (7 სთ)
1. პირველადი და მეორედი წყაროები
2წყაროების ინტერპრეტაცია
3. მუშაობა სხვადასხვა ტიპის წყაროზე
4. კვლევის დაგეგმვა, წარმართვა და მისი ეტაპები
5. როგორ იწერება ისტორიული ნაშრომი
6. როგორ იწერება ისტორიული ნაშრომი
7. ისტორიული თემების პრეზენტაცია


15.01.2015
20.01
22.01
27.01
29.01
3.02
5.02
10.02
12.02
17.02
19.02
24.02
26.02
5.03
10.03
12.03
17.03
19.03
24.03
26.03
31.03
2.04
7.04
16.04
21.04
23.04
28.04
30.04
5.05
7.05
14.05


19.05
21.05
28.05
2.06
4.06
9.06
11.06












Post Comment