გორის #2 საჯარო სკოლა
X2 კლასი (2014-2015
ს/წ)
სილაბუსი
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
|
ლეილა ჯანაშვილი leljanashvili@ gmail.com
T: 8(370) 27 79 09 599 98 85
99
577 09 13 05
|
საგნის სახელწოდება
ავტორი
გამომცემლობა
|
ისტორია
ნ.კიღურაძე, გ.სანიკიძე, ლ.გორდეზიანი, გ.ოთხმეზური, ლ.ფირცხალავა
ბაკურ სულაკაური
|
სასწავლო კურსის სტატუსი,
ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა
|
საგანი სავალდებულოა, ისწავლება მთელი წლის განმავლობაში.
მოიცავს 67 აკადემიურ საათს.
კვირეული დატვირთვა - 2 საათი.
|
სასწავლო
კურსის
მიზანი
|
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მოსწავლეს შეუძლია ანალიტიკური მსჯელობა ისტორიის ქრონოლოგიისა და პერიოდიზაციის საკითხებზე
შეუძლია ისტორიის დამხმარე დარგებზე მსჯელობა
მსჯელობს სხვადასხვა ეპოქაში ისტორიული აზრის განვითარების პროცესზე
შეუძლია გაანალიზოს და შეაფასოს ისტორიული მოვლენის განსხვავებული ინტერპრეტაციები
შეუძლია ისტორიული წყაროების კლასიფიკაცია
შეუძლია გაანალიზოს პირველადი და მეორადი წყაროები
შეუძლია ისტორიული კვლევის დაგეგმვა და ჩატარება
შეუძლია ისტორიული თემის დაწერა
|
ძირითადი თემები
|
1. ისტორიის მეცნიერება
2. ისტორიის მეცნიერების ისტორია
3. როგორ ვსწავლობთ და გადმოვცემთ ისტორიას
|
განსავითარებელი
უნარ-ჩვევები
|
·
მოვლენათა გაანალიზება; შეფასება და დასკვნების გაკეთება
·
საკუთარი მოსაზრების გამოხატვა და არგუმენტირება
·
ლიტერატურაზე დამოუკიდებელი მუშაობა
·
დამატებითი ინფორმაციის მოძიება და მისი ანალიზი
·
ინფორმაციის დაჯგუფება-კლასიფიკაცია
·
დროის კონტროლი
·
თვითშეფასება
·
პასუხისმგებლობა
·
ისტორიული თემის დაწერა
|
სასწავლო კურსის
ფორმატი
|
აქტიური ლექცია
ინდივიდუალური, წყვილებში და ჯგუფური მუშაობა
ვწერთ ესეს
პრეზენტაცია
დისკუსია
დებატები
შემაჯამებელი ტესტირება
|
სასწავლო კურსის შეფასება
|
შეფასების კომპონენტები:
1. საკლასო სამუშაო
2. საშინაო დავალება
3. შემაჯამებელი დავალება
1. საკლასო სამუშაო
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
პრობლემის გააზრება
თანამშრომლობა
შემოქმედებითობა
ისტორიული კვლევა
ისტორიული ეპოქის განცდა
თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
2. საშინაო დავალება
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
·
პრეზენტაციით
·
წერითი ნამუშევრის შექმნით
3. შემაჯამებელი შეფასება
ფასდება შემდეგი უნარები:
შემაჯამებელი დავალებების ტიპები:
|
შემაჯამებელი სამუშაოების რაოდენობა, ფორმა და განრიგი
|
I სემესტრში - 2 შემაჯამებელი:
1. დოკუმენტის დაკითხვა - 23.10
2. შემაჯამებელი ტესტირება - 4.12
II სემესტრში - 3 შემაჯამებელი:
1. დოკუმენტის დაკითხვა - 17. 02
2. პრეზენტაცია - 24-26.03
3. შემაჯამებელი ტესტირება - 14.05
|
რესურსები
|
1. სახელმძღვანელო
2. ალტერნატიული სახელმძღვანელოები
3. ინტერნეტ საიტები:
1. www.qim.ge (ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი)
2. 1tv.ge (ისტორია/ვიდეო) პროექტი - „გააგრძელე საქართველოს
ისტორია“
|
სამუშაო დისციპლინა
1.დასაშვები გაცდენების რაოდენობა
2. საჯარიმო ზომები
3. წახალისების ფორმები
|
·
მთელი სასწავლო წლის განმავლობაში მოსწავლის მიერ გაცდენილი გაკვეთილების რაოდენობა თუ აღემატება 20 სთ-ს, ის დაექვემდებარება ექსტერნული წესით გამოცდის ჩაბარებას
·
სიტუაციიდან გამომდინარე, შეიძლება იყოს: გაფრთხილება, წერილობითი გაფრთხილება, ადმინისტრაციული ზომების გატარება
·
სასწავლო წლის ბოლოს კლასი ფარული კენჭისყრის შედეგად
გამოავლენს ორ ნომინაციაში გამარჯვებულს:
1. ყველაზე ბეჯითი
2. მოაზროვნე
გამარჯვებულები დასაჩუქრდებიან სიმბოლური საჩუქრებით
|
I სემესტრი
თემა
|
გაკვე
თილი
|
სასწავლო კურსის შინაარსი
|
დრო
|
თავი I
თავი II
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
|
1. შესავალი საუბარი
2. ისტორია და თანამედროვეობა
ისტორიის
მეცნიერება (24 სთ)
1. ისტორიის საგანი. პროფესია - ისტორიკოსი
2. ისტორიის ქრონოლოგია. კალენდარი
3. წელთაღრიცხვის სისტემები
4. პერიოდიზაციის პტოლემაიოსის სისტემა
5. პერიოდიზაციის სამწევროვანი სისტემა
6. პერიოდიზაცია ცივილიზაციების მიხედვით
7. საქართველოს ისტორიის პერიოდიზაცია
8. გამეორება
9. შემაჯამებელი სამუშაო (დოკუმენტის დაკითხვა)
10. წყაროთმცოდნეობა
11. არქეოლოგია
12. ეთნოლოგია
13. ისტორიული გეოგრაფია და ისტორიული კარტოგრაფია
14. პალეოგრაფია
15. ნუმიზმატიკა და ბონისტიკა
16. ჰერალდიკა
18. გენეალოგია
17. სფრაგისტიკა
19. ვექსილოლოგია
20. ისტორია და ინფორმატიკა
21. შემაჯამებელი ტესტირება
22. პრეზენტაცია
23. პრეზენტაცია
24. პრეზენტაცია
ისტორიის
მეცნიერების ისტორია (33 სთ)
1. ისტორიულიშინაარსის უძველესი ტექსტები
2. ძველბერძნული ისტორიოგრაფია (ჰეროდოტე, თუკიდიდე)
|
16.09.2014
18.09
23.09
25.09
30.09
2.10
7.10
9.10
16.10
21.10
23.10.
28.10
30.10
4.11
6.11
11.11
13.11
18.11
20.11
25.11
27.11
2.12
4.12
9.12
11.12
16.12
18.12
23.12
25.12
|
II სემესტრი
თემა
|
გაკვე
თილი
|
სასწავლო კურსის შინაარსი
|
დრო
|
თავი III
|
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
|
3. ძველბერძნული ისტორიოგრაფია
4. რომაული ისტორიოგრაფია
5. რომაული ისტორიოგრაფია
6. ბიზანტიური ისტორიოგრაფია
7. ბიზანტიური ისტორიოგრაფია
8. სომხური ისტორიოგრაფია
9. ქართული ისტორიოგრაფია
10. ვკითხულობთ „ქართლის ცხოვრებას“
11. „ახალი ქართლის ცხოვრება“
12. შემაჯამებელი წერა: დოკუმენტის დაკითხვა
13. დაკითხული დოკუმენტის ანალიზი
14. გვიანი შუა საუკუნეების ქარტული ისტორიოგრაფია
15. ვახუშტი ბაგრატიონი
16.
XIX ს-ის ქართული ისტორიოგრაფია
17.
XX ს-ის ქართული ისტორიოგრაფია
18. საქართველოს ისტორიის კვლევა XX ს-ში
19. პოლიტიკური ისტორია
20. რენესანსული ისტორიული აზრის განვითარება ევროპაში
21. შემაჯამებელი სამუშაო - პრეზენტაციები
22. შემაჯამებელი სამუშაო - პრეზენტაციები
23. ქართველ მოგზაურთა ჩანაწერები
24. შუა საუკუნეების მოგზაურთა ჩანაწერები
25. ახალი დროის ევროპელი მოგზაურები
26. ვირტუალური მოგზაურობა - პრეზენტაცია
27. ვირტუალური მოგზაურობა - პრეზენტაცია
28.
XVIII ს-ის ევროპული ისტორიული მწერლობა
29. ფრანგი განმანათლებლები
30. ისტორიული მეცნიერება XX საუკუნეში
31. ანალების სკოლა
32. მეორე თავის შეჯამება
33. შემაჯამებელი ტესტირება
როგორ
ვსწავლობთ
და გადმოვცემთ
ისტორიას (7 სთ)
1. პირველადი და მეორედი წყაროები
2. წყაროების ინტერპრეტაცია
3. მუშაობა სხვადასხვა ტიპის წყაროზე
4. კვლევის დაგეგმვა, წარმართვა და მისი ეტაპები
5. როგორ იწერება ისტორიული ნაშრომი
6. როგორ იწერება ისტორიული ნაშრომი
7. ისტორიული თემების პრეზენტაცია
|
15.01.2015
20.01
22.01
27.01
29.01
3.02
5.02
10.02
12.02
17.02
19.02
24.02
26.02
5.03
10.03
12.03
17.03
19.03
24.03
26.03
31.03
2.04
7.04
16.04
21.04
23.04
28.04
30.04
5.05
7.05
14.05
19.05
21.05
28.05
2.06
4.06
9.06
11.06
|