Sunday, May 25, 2014

პროექტ-გაკვეთილი


პროექტის ხელმძღვანელი
ლეილა ჯანაშვილი
რაიონი / ქალაქი
შიდა ქართლი, გორი
სკოლა
# 2 საჯარო
დონე / კლასი
საბაზო საფეხური, VII კლასი
საგანი
ისტორია
პროექტის სახელწოდება
შორეული აღმოსავლეთის ცივილიზაციები (ინდოეთი, ჩინეთი, იაპონია)
პროექტის დასაწყისი
2014 წლის 5 მაისი
პროექტის დასასრული
2014 წლის 19 მაისი
პროექტის მიზანი
თეორიული ცოდნა:  შორეული აღმოსავლეთის ქვეყნების - ინდოეთის, ჩინეთის და იაპონიის ცივილიზაციების გაცნობა
·         მოსწავლეებმა უნდა მოიძიონ და გაანალიზონ ის ფაქტორები, რომლებმაც განაპირობეს ინდოეთის, ჩინეთის და იაპონიის ცივილიზაციების ჩამოყალიბება
პრაქტიკული უნარ-ჩვევები:  მოსწავლეები შეძლებენ
·         ინფორმაციის მოძიებას, დამუშავებას,თემატურად დალაგებას
·         ურთიერთთანამშრომლობას
·         მუშაობის პროცესში ისტ-საშუალებების გამოყენებას
·           პრეზენტაციის მომზადებას და გამართვას
პროექტის მიზნების მისაღწევად განსახორციელებელი ღონისძიებების ჩამონათვალი (კალენდარული გეგმა)
1. პროექტის შინაარსის და ვადების გაცნობა

5 მაისი
2. ჯგუფების დაკომპლექტება, კონკრეტული დავალებების მიცემა და ფუნქციების გადანაწილება. მონაწილე ჯგუფების რაოდენობა - 6 (2-ინდოეთი; 2-ჩინეთი და 2-იაპონია)    თითოეული ჯგუფი შედგებოდა 5 მოსწავლისაგან
ჯგუფების დაკომპლექტება მოხდა ტომრიდან ციფრების ამოღებით (ტომარაში იყო 5-ერთიანი, 5-ორიანი, 5-სამიანი, 5-ოთხიანი, 5-ხუთიანი, 5-ექვსიანი). დაკომპლექტებულმა ჯგუფებმა დაასახელეს ჯგუფის კაპიტნები, რომლებმაც ტომრიდან ამოიღეს ფურცლები, რომელზეც ეწერა ქვეყანა, რომელზეც მათ უნდა ემუშავათ და მოემზადებინათ პრეზენტაცია

5 მაისი
3. ჯგუფების ეტაპობრივი შემოწმება, დამატებითი
მითითებების და რჩევების მიცემა
13-14-15 მაისი
4. პრეზენტაციის გამართვა. კენჭისყრის შედეგად გაირკვა შემდეგი თანმიმდევრობა:
21 მაისი - ჩინეთი
22 მაისი- ინდოეთი
23 მაისი - იაპონია
21-22-23 მაისი
ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი





















ისტ.VII.6. მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებზე მსჯელობისას ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობის გააზრება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·        წყაროებისა და ლიტერატურის მოშველიებით მოიძიებს ინფორმაციას ინდოეთის, ჩინეთის ან იაპონიის მცხოვრებთა ყოფსა და ტრადიციების შესახებ
ისტ.VII.9. მოსწავლეს შეუძლია გაიაზროს რელიგიის მნიშვნელობა  საზოგადოების ცხოვრებასა და მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • სახელმძღვანელოს, დამატებითი ლიტერატურისა, თუ ვიზუალური მასალის საფუძველზე საუბრობს ინდოეთის, ჩინეთის ან იაპონიის რელიგიაზე და მის მნიშვნელობაზე
ისტ.VII.10.  მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა კულტურის შემადგენელ ნაწილებზე.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·       ჩამოთვლის ინდოეთის, ჩინეთის ან იაპონიის ცივილიზაციის ძირითად მახასიათებლებს;
·       ასახელებს კულტურები საკულტო ნაგებობებს
·       შეუძლია იმსჯელოს მეცნიერებისა და ტექნიკის განვითარებაზე,
ასევე ცნობილ ადამიანებზე, რომელთაც ასახელეს თავისი სამშობლო

მოსალოდნელი შედეგები

მოსწავლეები განხორციელებული პროექტის შემდეგ შეძლებენ აღმოსავლური ქვეყნების, კერძოდ: ინდოეთის, ჩინეთის და იაპონიის ცივილიზაციების უკეთ გაცნობას.
გაიცნობიერებენ სამყაროს მრავალფეროვნებას და აღმოსავლური კულტურის მნიშვნელოვან როლს და ადგილს მსოფლიო კულტურაში.
განასხვავებენ ინდურ, ჩინურ და იაპონურ კულტურას, იმსჯელებენ ამ კულტურათა თავისებურებებზე, ასევე ტრადიციების, ხელოვნების და რელიგიის როლზე საზოგადოების ჩამოყალიბების პროცესში.
მოამზადებენ სლაიდ შოუს და გამართავენ პრეზენტაციას

საჭირო რესურსები
· სახელმძღვანელო
· მსოფლიო პოლიტიკური რუკა
· კომპიუტერი
· პროექტორი
· თაბახის ფურცლები
· მარკერები

საგნობრივ ჯგუფთან კავშირი
ისტ-ი, ხელოვნება, გეოგრაფია, ინგლისური


პრეზენტაცია
პრეზენტაციაზე თითოეულმა ჯგუფმა წარმოადგინა სლაიდ შოუს ფორმატში მომზადებული მასალა, რომელსაც ერთვოდა ჯგუფის წევრების მიერ მომზადებული ზეპირი საინფორმაციო და ახსნა-განმარტებითი მასალა. პრეზენტაციის ბოლო ეტაპზე მოსწავლეები პასუხობდნენ თანაკლასელების მიერ დასმულ შეკითხვებს.

შეფასება



ასეთი სახის დავალება მათ პირველად შეასრულეს, ამიტომ შეფასების ფორმა იყო განმავითარებელი. ჯგუფებმა კრიტიკული შენიშვნები მოისმინეს და მიიღეს როგორც მასწავლებლისგან, ასევე კლასელებისაგან
მოსწავლეებმა დაასახელეს საუკეთესო ნაშრომი, რომელსაც უცვლელად გთავაზობთ






Post Comment