გორის #2 საჯარო სკოლა
XI3 კლასი (2014 – 2015 ს/წ.)
სილაბუსი
სასწავლო
კურსის
დასახელება
|
ისტორია 11
|
სახელმძღვანელოს
ავტორი და
გამომცემლობა
|
ნ. კიღურაძე,
გ.სანიკიძე, ლ. გორდეზიანი, ლ. ფირცხალავა, რ. გაჩეჩილაძე, ნ. ასათიანი
„ბაკურ სულაკაური“
|
სასწავლო კურსის
სტატუსი და
ხანგრძლივობა
|
საგანი სავალდებულოა,
ისწავლება მთელი წლის განმავლობაში. მოიცავს
101 აკადემიურ საათს. კვირეული დატვირთვა - 3 საათი
|
მასწავლებელი
|
ლეილა ჯანაშვილი
leljanashvili gmail.com
T: 8(370)
27 79 09 599 98 85 99 577
09 13 05
|
სასწავლო
კურსის
მიზანი
|
წლის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები:
·
მოსწავლე აანალიზებს საქართველოსა და მსოფლიოში მომხდარ
მნიშვნელოვან ეკონომიკურ ცვლილებებს
·
აანალიზებს მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებასა
და ცვლილებებს
·
იკვლევს საქართველოსა და მსოფლიოში მიმდინარე საშინაო
და საგარეო პოლიტიკურ პროცესებს
·
იკვლევს სოციალური სტრუქტურების ურთიერთმიმართებებს
·
იკვლევს სხვადასხვა კულტურის ურთიერთობასა და ურთიერთგავლენას
|
განსავითარებელი
უნარ-ჩვევები
|
·
მოვლენათა გაანალიზება; შეფასება და დასკვნების გაკეთება
·
საკუთარი მოსაზრების გამოხატვა და არგუმენტირება
·
ლიტერატურაზე დამოუკიდებელი მუშაობა
·
დამატებითი ინფორმაციის
მოძიება და მისი ანალიზი
·
ინფორმაციის დაჯგუფება-კლასიფიკაცია
·
დროის კონტროლი
·
თვითშეფასება
·
პასუხისმგებლობა
|
სასწავლო
კურსის შეფასება
|
შეფასების
კომპონენტები:
1. საკლასო სამუშაო
2. საშინაო დავალება
3. შემაჯამებელი დავალება
1. საკლასო სამუშაო
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
· პრობლემის გააზრება
· თანამშრომლობა
· შემოქმედებითობა
· ისტორიული ეპოქის
განცდა
· თვალსაჩინოებების გამოყენება
უნარები ფასდება
შემდეგი აქტივობებით:
·
თემასთან დაკავშირებით დასმული კითხვებით
·
დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
·
განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და
ანალიზით, საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვით, საკუთარი
მოსაზრების დასაბუთებით
·
დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის შეთავაზებით
·
ჯგუფურ მუშაობაში შეტანილი წვლილით
·
თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და
შექმნით
·
პრეზენტაციით
2. საშინაო დავალება
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
·
პრობლემის
გააზრება
·
ინფორმაციის
მოპოვება და ორგანიზება
·
პრობლემის გადაჭრა
·
შემოქმედებითობა
·
ისტორიული ეპოქის განცდა
·
თვალსაჩინოებების გამოყენება
·
კრიტიკული აზროვნება
უნარები ფასდება
შემდეგი აქტივობებით:
·
დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
·
განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და
ანალიზით, გამოთქმული მოსაზრებებითა და
არგუმენტებით
·
დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის ჩამოყალიბებით
·
პრეზენტაციით
3. შემაჯამებელი შეფასება
ფასდება შემდეგი უნარები:
·
კრიტიკულ
პირობებში (ტესტირებისას) ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნება
·
პრობლემის
გააზრება
·
ისტორიული ეპოქის განცდა
·
თვალსაჩინოებების გამოყენება
·
კრიტიკული აზროვნება
შემაჯამებელი
დავალებების ტიპები:
·
ტესტირება
·
ისტორიული ესე
·
ისტორიული თემა
·
პრეზენტაცია
|
შემაჯამებელი
სამუშაოების
რაოდენობა, ფორმა და განრიგი
|
I სემესტრში - 2 შემაჯამებელი:
1. დოკუმენტის დაკითხვა – 21.10
2. შემაჯამებელი ტესტირება– 25.11
II სემესტრში - 3 შემაჯამებელი:
1. დოკუმენტის
დაკითხვა – 22.02
2. ისტორიულ–ანალიტიკური
ესსე – 11.03
3. შემაჯამებელი
ტესტირება – 23.04
|
რესურსები
|
·
სახელმძღვანელო
·
ალტერნატიული სახელმძღვანელო
·
ძველი მსოფლიოს ისტორია
·
შუა საუკუნეების ისტორია
·
ახალი ისტორია
·
ინტერნეტ საიტები
1.
http://samxedro-istoria.blogspot.com
2.
http://ka.wikipedia.org/wiki/ვიკიპედია და სხვ.
|
სამუშაო
დისციპლინა
|
1. გაცდენების
დასაშვები რაოდენობა
· მთელი სასწავლო წლის განმავლობაში მოსწავლის მიერ გაცდენილი
გაკვეთილების რაოდენობა თუ აღემატება 30 სთ-ს, ის დაექვემდებარება
ექსტერნული წესით გამოცდის ჩაბარებას
2.
საჯარიმო ზომები
· სიტუაციიდან გამომდინარე, შეიძლება იყოს: გაფრთხილება, წერილობითი
გაფრთხილება, ადმინისტრაციული ზომების გატარება
3.
წახალისების ფორმები
· სასწავლო წლის ბოლოს კლასი ფარული კენჭისყრის
შედეგად
გამოავლენს ორ ნომინაციაში გამარჯვებულს:
1.
ყველაზე ბეჯითი
2. მოაზროვნე
გამარჯვებულები
დასაჩუქრდებიან სიმბოლური საჩუქრებით
|
სასწავლო
კურსის
შინაარსი
|
თ
ე მ ა
|
დრო
|
თავი I
თავი
II
თავი III
|
უძველესი ადამიანი. პირველყოფილი საზოგადოება
1.
შესავალი საუბარი
2.
თეორიები ადამიანის წარმოშობის შესახებ
3.
უძველესი ადამიანი
4.
სოციალური სტრუქტურები: გვარი, თემი.
5.
პირველყოფილი საზოგადოების განვითარების ეტაპები მსოფლიოსა
და საქართველოში
6.
პრაქტიკული სამუშაო: ისტ. მასალის კლასიფიკაცია
7. შემაჯამებელი სამუშაო
- ვწერთ
ისტორიულ თემას
ძველი მსოფლიო
8. სახელმწიფოს
წარმოშობა.
9. სახალიფოს
ძირითადი მახასიათებლები 10. უძველესი
სამდინარო ცივილიზაციები. ეგვიპტე
11. შუმერი და ბაბილონი
12. ასურეთი, ხეთები,
ურარტუ
13. უძველესი ქართული
სახელმწიფოები
14. შემაჯამებელი სამუშაო - დოკუმენტის დაკითხვა
15. აქემენიანთა ირანი
16. ფინიკიური ქალაქ-სახელმწიფოები
17. ბერძნული პოლისები
18. ბერძნული კოლონიზაცია
და მისი შედეგები
19. ბერძენ-სპარსელთა
ომები
20. ათენის კავშირი
21. პელოპონესის ომები
22. ალ. მაკედონელის
იმპერია
23. ქართული სახელმწიფოები
ელინისტურ ხანაში
24. ვწერთ ისტორიულ
თემას
25. რომის წარმოშობა
26. რომაული დაპყრობები
27. რომის იმპერიის
ეპოქა
28. რომის იმპერია და
საქართველო
29. შემაჯამებელი ტესტი
შუა საუკუნეები
30. რომი და „ბარბაროსული
სამყარო“
31. დასავლეთ რომის
იმპერიის დაცემა
32. აღმოსავლეთ რომის
იმპერია - ბიზანტია
33. ქრისტიანობა - მსოფლიო
რელიგია
34. ქრისტიანობის დამკვიდრება
საქართველოში
35. ქართლი მეხუთე საუკუნეში.
ვახტანგ გორგასალი
36. ბიზანტია და ირანი
VI საუკუნეში
37. საქართველო VII საუკუნეში
38. პრაქტიკული სამუშაო
39. პრეზენტაცია - ანტიკური კულტურა და საქართველო
40. ფეოდალიზმი ევროპაში
41. პაპიზმი. ეკლესია და ძალაუფლების ლეგიტიმაცია
42. შუა საუკუნეების ევროპის ქალაქები
43. ფეოდალიზმი საქართველოში
|
16.09.2014
17.09
18.09
23.09
24.09
25.09
30.09
1.10
2.10
7.10
8.10
9.10
15.10
16.10
21.10
22.10
23.10
28.10
29.10
30.10
4.11
5.11
6.11
11.11
12.11
13.11
18.11
19.11
20.11
25.11
26.11
27.11
2.12
3.12
4.12
9.12
10.12
11.12
16.12
17.12
18.12
23.12
24.12
25.12
|
II სემესტრი
სასწავლო
კურსის
შინაარსი
|
თ
ე მ ა
|
დრო
|
თავი
IV
თავი
V
თავი
VI
|
44. განათლება და მეცნიერება
45. წოდებრივ-წარმომადგენლობითი ორგანოები
46. ბიზანტია VII-XII საუკუნეებში
47. ბრძოლა გავლენისათვის ქრისტიანულ სამყაროში
48. დებატები
საქართველო
სა ახლო აღმოსავლეთი VII-XV საუკუნეებში
49. არაბები და ისლამური სახალიფო
50. კულტურა და სოციალურ ეკონომიკური განვითარება
51. არაბთა ბატონობა საქართველოში
52. საქართველო VIII-IX საუკუნეებში
53. ქართული სამეფო-სამთავროების გაერთიანება
54. ბიზანტია-საქართველოს ურთიერთობები
55. თურქ-სელჩუკთა სახელმწიფო
56. თურქ-სელჩუკები და საქართველო
57. დავით აღმაშენებლის რეფორმები
58. დიდგორის ბრძოლა
59. თამარ მეფის ეპოქა
60. დოკუმენტის დაკითხვა
61. ჯვაროსნული ეპოქა
62. მონღოლთა დაპყრობები და მისი შედეგები
63. საქართველო XIII საუკუნეში
64. ქართული სახელმწიფოს დაშლა
65. კონსტანტინოპოლის დაცემა
66. ვწერთ ისტორიულ-ანალიტიკურ ესეს (შემაჯამებელი
წერა)
ევროპა და ამერიკა ახალ დროში
67. რენესანსი და ჰუმანიზმი
68. ახალი გზებისა და კონტინენტების აღმოჩენა
69. კოლუმბამდელი ამერიკა
70. კოლონიური ეპოქის დასაწყისი
71. რეფორმაცია და კონტრრეფორმაცია
72. რელიგიური ომები
73. ჰოლანდიის რევოლუცია და მისი მნიშვნელობა
74. XVII საუკუნის
ინგლისის რევოლუცია
75. აბსოლუტიზმი
76. შვიდწლიანი ომი ევროპაში
77. განმანათლებლობა
78. აშშ-ს შექმნა
79. საფრანგეთის დიდი რევოლუცია
80. რევოლუციის დასაწყისი
81. მონარქიის დამხობა და პირველი რესპუბლიკა
82. ინდუსტრიული რევოლუცია
83. შემაჯამებელი ტესტირება
საქართველო
და მისი მეზობლები XVI-XVIII საუკუნეებში
84. ბრძოლა ოსმალური ექსპანსიის წინააღმდეგ
85. სეფიანთა ირანის სახელმწიფო
86. რუსეთის გამოჩენა მსოფლიო ასპარეზზე
87. პეტრე I-ის საგარეო პოლიტიკა და რეფორმები
88. საქართველო
XVI საუკუნეში
89. აღმ. საქართველო შაჰ აბასისა და მისი მემკვიდრეების
დროს
90. საქართველო აღმოსავლეთსა და დასავლეთს შორის
91. საქართველო XVIII საუკუნის I ნახევარში
92. საქართველო XVIII საუკუნის II ნახევარში
93. საქართველოს ურთიერთობა რუსეთთან
94. გეორგიევსკის ტრაქტატი
95. დისკუსია თემაზე: რუსეთ-საქართველოს
ურთიერთობები
96. პრეზენტაცია - ვახტანგ VI ეპოქა
97. შეჯამება
98. დოკუმენტური ფილმი
99. დოკუმენტური ფილმი
100. დოკუმენტური ფილმი
101. შეჯამება
|
15.01.2015
20.01
21.01
22.01
27.01
28.01
29.01
3.02
4.02
5.02
10.02
11.02
12.02
17.02
18.02
19.02
24.02
25.02
26.02
4.03
5.03
10.03
11.03
12.03
17.03
18.03
19.03
24.03
25.03
26.03
31.03
1.04
2.04
7.04
8.04
15.04
16.04
21.04
22.04
23.04
28.04
29.04
30.04
5.05
6.05
7.05
13.05
14.05
19.05
21.05
27.05
28.05
2.06
3.06
4.06
9.06
10.06
11.06
|