Sunday, September 22, 2013

IX კლასები (II-III) სილაბუსი


                                                   
გორის #2 საჯარო სკოლა
 IX კლასები   (II-III)  
                                                                 სილაბუსი 
                                                      2013 – 2014 ს/წ.

მასწავლებლის  სახელი, გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
ლეილა ჯანაშვილი leljanashvili@ gmail.com
T: 8(370) 27 79 09    599 98 85 99     577  09 13 05
საგნის სახელწოდება  ავტორი

გამომცემლობა
საქართველოს ისტორია
ნ. ასათიანი, მ. ლორთქიფანიძე, ფ. ლომაშვილი, რ. მეტრეველი, გ. ოთხმეზური  
ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა
სასწავლო კურსის სტატუსი,
ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა

საგანი სავალდებულოა, ისწავლება მთელი წლის განმავლობაში.
მოიცავს 132 აკადემიურ საათს.
კვირეული დატვირთვა - 4 საათი.
სასწავლო
კურსის
მიზანი
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
·                     მოსწავლე ახასიათებს საქართველოს ისტორიულ-ეთნოგრაფიულ მხარეებს და აანალიზებს ისტორიული პროცესებით განპირობებულ ცვლილებებს.
·                     შეუძლია გაანალიზოს სხვადასხვა ისტორიული ეპოქის საქართველოში ეკონომიკური ურთიერთობების განვითარება.
·                     ახასიათებს ქართული სახელმწიფოს მმართველობით სტრუქტურებს.
·                     შეუძლია საქართველოში სოციალური ურთიერთობების ისტორიის კვლევა.
·                     აანალიზებს საგარეო და საშინაო ფაქტორების გავლენას ქართული სახელმწიფოს წარმოშობასა და განვითარებაზე.
·                     მსჯელობს საქართველოში არსებული რელიგიებისა და მათი აქ გავრცელების ისტორიული მიზეზების შესახებ.
·                     მსჯელობს ქართული კულტურის სხვადასხვა დარგის ჩამოყალიბებისა და განვითარების შესახებ.
ძირითადი თემები
1. ქართველი ხალხის წარმომავლობა
2. საქართველო ძველაღმოსავლურ და ანტიკურ ხანაში
3. საქართველო ადრეფეოდალურ ხანასა და განვითარებული ფეოდალიზმის დასაწყისში (IV-XI სს)
4. საქართველოს „ოქროს ხანა“
5. ქართული სახელმწიფოს დეგრადაცია და დაშლა
6. საქართველო XVI-XVII სს-ში. ბრძოლა ყიზილბაშებისა და ოსმალების ქინააღმდეგ
7. საქართველო XVIII საუკუნეში
8. საქართველო რუსეთის იმპერიის შემადგენლობაში
9. საქართველოს დემოკრატიული რესპუბლიკა
10. საქართველო საბჭოთა კავშირის შემადგენლობაში
11. დამოუკიდებელი საქართველო
განსავითარებელი
უნარ-ჩვევები
·                     მოვლენათა გაანალიზება; შეფასება და დასკვნების გაკეთება
·                     საკუთარი მოსაზრების გამოხატვა და არგუმენტირება
·                     ლიტერატურაზე დამოუკიდებელი მუშაობა
·                     დამატებითი ინფორმაციის მოძიება და მისი ანალიზი
·                     ინფორმაციის დაჯგუფება-კლასიფიკაცია
·                     დროის კონტროლი
·                     თვითშეფასება
·                     პასუხისმგებლობა
სასწავლო კურსის
ფორმატი
·         აქტიური ლექცია
·         ინდივიდუალური, წყვილებში და ჯგუფური მუშაობა
·         ვწერთ ესეს
·         ვწერთ ისტორიულ თემას
·         პრეზენტაცია
·         დისკუსია
·         დებატები
·         შემაჯამებელი ტესტირება
სასწავლო კურსის შეფასება
შეფასების კომპონენტები:
1.        საკლასო სამუშაო
2.        საშინაო დავალება
3.        შემაჯამებელი დავალება
1. საკლასო სამუშაო
     ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
·       პრობლემის გააზრებ
·       კომუნიკაცი
·       თანამშრომლობ
·       შემოქმედებითობ
·       ისტორიული კვლევა
·       ისტორიული ეპოქის განცდ
·       თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნ
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
  • თემასთან დაკავშირებით დასმული კითხვებით
  • დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
  • განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით, საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვით, საკუთარი მოსაზრების დასაბუთებით
  • დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის შეთავაზებით
  • ჯგუფურ მუშაობაში შეტანილი წვლილით
  • თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და შექმნით
  • პრეზენტაციით
2. საშინაო დავალება
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
  • პრობლემის გააზრებ
  • ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
  • კავშირებისა და მიმართებების დადგენ
  • პრობლემის გადაჭრ
  • შემოქმედებითობ
  • ისტორიული დროის გაგებ
  • ისტორიულ-გეოგრაფიული კვლევ
  • სივრცეში ორიენტირება
  • ისტორიული ეპოქის განცდ
  • თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნ
  • კრიტიკული აზროვნება
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
  • დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
  • განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით, გამოთქმული მოსაზრებებითა და არგუმენტებით
  • დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის ჩამოყალიბებით
  • თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და შექმნით
  • პრეზენტაციით
  • წერითი ნამუშევრის შექმნით
3. შემაჯამებელი შეფასება
ფასდება შემდეგი უნარები:
  • კრიტიკულ პირობებში (ტესტი, საკონტროლო და სხვა) ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნებ
  • პრობლემის გააზრებ
  • ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზებ
  • პრობლემის გადაჭრ
  • შემოქმედებითობ
  • ისტორიული ეპოქის განცდა
  • თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნ
  • კრიტიკული აზროვნებ
შემაჯამებელი დავალებების ტიპები:
  • საკონტროლო წერა (თემა / ესე)
  • ტესტირება
  • კითხვა-პასუხი
  • პრეზენტაცია
  • პროექტი
  • რეფერატი
  • კვლევა
შემაჯამებელი სამუშაოების რაოდენობა, ფორმა და განრიგი
I სემესტრში - 3 შემაჯამებელი:
     1 - საკონტროლო წერა: „უძველესი ქართული  სახელმწიფოები- 18.10     (დიაოხი, კოლხა და ქართლი)“
     2 - დოკუმენტის დაკითხვა - 14.11
     3 - შემაჯამებელი ტესტირება - 5.12
II სემესტრში - 4 შემაჯამებელი:
     1- საკონტროლო წერა: „საქართველოს რეფორმატორი მეფეები“-10.02
     2 - დოკუმენტის დაკითხვა - 27.02
     3 - ისტორიული ესე: „ჩემი საყვარელი ისტორიული გმირი“ – 20.03
     4 - შემაჯამებელი ტესტირება - 10.04
რესურსები
1. სახელმძღვანელო
2. ალტერნატიული სახელმძღვანელოები: 1. საქართველოს ისტორია X კლასი; მ.ვაჩნაძე, ვ.გურული, მ. ბახტაძე; გამომცემლობა „არტანუჯი“ 2001 წ.
  2.  საქართველოს ისტორია IX კლასი; ნ.კვიტაიშვილი, დ. მალაზონია, თ. მალაზონია; გამომცემლობა: ქართული ბიოგრაფიული ცენტრი 2008 წ.
3. საქართველოს ისტორიული ატლასი; მ.სანაძე, თ. ბერაძე, კ. თოფურია
4. საქართველოს ისტორიული ატლასი; მ. შეყილაძე;
5. კონტურული და თემატური რუკები
6. ინტერნეტ საიტები:
    1. www.qim.ge  (ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი)
    2. 1tv.ge (ისტორია/ვიდეო) პროექტი - „გააგრძელე საქართველოს    
         ისტორია“
    3. ქართული დოკუმენტური ფილმები
    4. ქართული მხატვრული ფილმები
სამუშაო დისციპლინა

1. გაცდენების დასაშვები     რაოდენობა



2. საჯარიმო ზომები


3. წახალისების ფორმები

 


·                მთელი სასწავლო წლის განმავლობაში მოსწავლის მიერ გაცდენილი გაკვეთილების რაოდენობა თუ აღემატება 45 სთ-ს, ის დაექვემდებარება ექსტერნული წესით გამოცდის ჩაბარებას


·                სიტუაციიდან გამომდინარე, შეიძლება იყოს: გაფრთხილება, წერილობითი გაფრთხილება, ადმინისტრაციული ზომების გატარება

·                სასწავლო წლის ბოლოს კლასი ფარული კენჭისყრის შედეგად           გამოავლენს ორ ნომინაციაში გამარჯვებულს: 1. ყველაზე ბეჯითი
                                                                                       2. მოაზროვნე
გამარჯვებულები დასაჩუქრდებიან სიმბოლური საჩუქრებით
  


I სემესტრი


თავი

გაკვე
თილი

სასწავლო კურსის შინაარსი

დრო






თავი I







თავი II











თავი III





























თავი IV











1
2
3
4


5
6
7
8
9
10


11
12
13
14
15
16
17
18
19
20



21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47


48
49
50
51
52
53
54
55


1. შესავალი საუბარი
2. საქართველო სტატისტიკურ მონაცემებში 
3. მაინც რა არის სამშობლო?
4. პრეზენტაცია: „ჩემი საქართველო ეს არის“

ქართველი ხალხის წარმომავლობა (5 სთ)
1. საქართველოს ბუნებრივ-გეოგრაფიული პირობები და ისტორიულ-გეოგრაფიული დახასიათება
2. პირველყოფილი ადამიანი საქართველოში. ქვის ხანა. ენეოლითი
3. შუა და გვიანი ბრინჯაოს ხანა საქართველოში
4. ქართველი ხალხის წარმომავლობის საკითხი
5. პირველი თავის შეჯამება

საქართველო ძველაღმოსავლურ და ანტიკურ ხანაში (10 სთ)
1. დაიაენი - დიაოხი
2. კოლხა (კოლხეთი)
3. კიმერიელებისა და სკვითების შემოსევები
4. ეგრისის (კოლხეთის) სამეფო ძვ.წ. VI-I სს-ში
5. ფარნავაზ მეფე და მისი ეპოქა
6. საქართველო-რომის ურთიერთობები ანტიკურ ხანაში
7. ანტიკური საქართველოს რელიგია და კულტურა
8. მეორე თავის შეჯამება
9. საკონტროლო წერა: „უძველესი ქართული სახელმწიფოები“
10. შემაჯამებელი წერის ანალიზი

საქართველო ადრეფეოდალურ ხანასა და განვითარებული ფეოდალიზმის დასაწყისში (IV-XI სს) (27 სთ)
1. ფეოდალური ურთიერთობის ჩასახვა და გავრცელება
2. ქრისტიანობის სახელმწიფო რელიგიად გამოცხადება
3. ქართველი ხალხის ბრძოლა დამპყრობთა წინააღმდეგ
4. ვახტანგ გორგასლის გამეფება
5. ქართლის ბრძოლა ირანის წინააღმდეგ ვახტანგის მეთაურობით
6. ვახტანგ გორგასლის მოღვაწეობა
7. საქართველო VI სს-ში
8. ირანელთა განდევნა ქართლიდან
9. საქართველო VII  ს-ის პირველ ნახევარში
10. არაბების გამოჩენა ქართლში, “დაცვის სიგელი“
11. არაბები დას. საქართველოში
12. საქართველო არაბთა ბატონობის ხანაში
13. საქართველოს განთავისუფლება არაბთა ბატონობისაგან
14. შემაჯამებელი სამუშაო: დოკუმენტის დაკითხვა
15. შემაჯამებელი სამუშაოს ანალიზი
16. ახალი ფეოდალური სამეფო-სამთავროების წარმოქმნა
17. თემატური რუკის შექმნა
18. საქართველოს გაერთიანების წინა პერიოდი
19. საქართველოს გაერთიანების თავისებურებანი
20. ბაგრატ  III - ერთიანი საქართველოს პირველი მეფე
21. ქართული კულტურა IV-X  სს-ში
22. გიორგი I. ბაგრატ  IV
23. საქართველო-სელჩუკების ურთიერთობა
24. განვითარებული ფეოდალიზმის ხანის კულტურა
25. განვლილი მასალის გამეორება
26. შემაჯამებელი ტესტირება
27. შემაჯამებელი სამუშაოს ანალიზი

საქართველოს „ოქროს ხანა“ (16 სთ)
1. დავით მეოთხის გამეფება
2. დავით აღმაშენებლის ღონისძიებები და რეფორმები
3. დიდგორის ბრძოლა და მისი შედეგები
4. საქართველო - კავკასიის გამაერთიანებელი სახელმწიფო
5. საქართველო დავით აღმაშენებლის მემკვიდრეების დროს
6. ისტორიული ესე: „დავით აღმაშენებელი“
7. დებატები
8. ვიქტორინა “რა? სად? როდის?“


16.09
18.09
19.09
20. 09


23.09
25.09
26.09
27.09
30.09
2.10


3.10
4.10
7.10
9.10
10.10
11.10
16.10
17.10
18.10
21.10



23.10
24.10
25.10
28.10
30.10
31.10
1.11
4.11
6.11
7.11
8.11
11.11
13.11
14.11
15.11
18.11
20.11
21.11
22.11
25.11
27.11
28.11
29.11
2.12
4.12
5.12
6.12


9.12
11.12
12.12
13.12
16.12
18.12
19.12
20. 12



II სემესტრი


თავი

გაკვე
თილი

სასწავლო კურსის შინაარსი


დრო










თავი V







თავი VI












თავი VII













თავი VIII












თავი IX



თავი X











თავი XI












56
57
58
59
60
61
62
63


64
65
66
67
68
69



70
71
72
73
74
75
76
77
78
79


80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91


92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102


103
104


105
106
107
108
109
110
111
112
113
114


115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132



9. თამარის გამეფება და საშინაო პოლიტიკური კრიზისი
10.  საქართველოს საგარეო პოლიტიკა XII-XIII სს-ის მიჯნაზე
11. საქართველო - წინა აზიის უძლიერესი სახელმწიფო
12. საქართველოს ეკონომიკური განვითარება XII –XIII სს
13. საქართველოს სახელმწიფო წყობილება XII – XIII სს
14. ქართული კულტურა XII-XIII სს
15. დისკუსია
16. მეოთხე თავის შეჯამება

ქართული სახელმწიფოს დეგრადაცია და დაშლა (6 სთ)
1. ლაშა-გიორგის მეფობა. ჯალალ ად-დინი. მონღოლთა ბატონობა
2. გიორგი ბრწყინვალე და საქართველოს ერთიანობის აღდგენა
3. ქვეყნის დაშლა სამეფო-სამთავროებად
4. დებატები
5. საკონტროლო წერა: „ საქართველოს რეფორმატორი მეფეები“
6. საკონტროლო წერის ანალიზი

საქართველო XVI-XVII სს-ში. ბრძოლა ყიზილბაშებისა და ოსმალების წინააღმდეგ (9 სთ)
1. ქართველი ხალხის ბრძოლა უცხოელ დამპყრობთა წინააღმდეგ    XVI-XVII სს-ის მიჯნაზე
2. საქართველო XVI-XVII სს-ის მიჯნაზე
3. ბრძოლა ყიზილბაშთა წინააღმდეგ
4. მუსლიმი მეფეების მმართველობა ქართლ-კახეთში
5. საქართველოს სოციალურ-ეკონომიკური განვითარება
6. ქართული კულტურა
7. მეექვსე თავის შეჯამება
8. შემაჯამებელი წერა: დოკუმენტის დაკითხვა
9.შემაჯამებელი წერის ანალიზი

საქართველო XVIII  საუკუნეში (12 სთ)
1. ვახტანგ მეექვსე. ქართლი XVIII ს-ის პირველ ნახევარში
2. სამართალი და ეტიკეტი
3. თეიმურაზ მეორე და ერეკლე მეორე
4. ქართლ-კახეთის ერთ სამეფოდ გაერთიანება
5. ურთიერთობა რუსეთთან
6. სოლომონ პირველი
7. საქართველო რუსეთ-თურქეთის ომის შემდეგ
8. გიორგიევსკის ტრაქტატი
9. ქართული კულტურა
10. მეშვიდე თავის შეჯამება
11. ისტორიული ესე: „ჩემი საყვარელი ისტორიული გმირი“
12. შემაჯამებელი ესეს ანალიზი

საქართველო რუსეთის იმპერიის შემადგენლობაში (11 სთ)
1. რუსეთის მიერ საქართველოს დაპყრობა და მისი შედეგები
2. პოლიტიკური შედეგები
3. 1832 წ. შეთქმულება
4. საქართველო XIX ს-ის შუა ხანებში
5. ქართული კულტურა XIX ს-ის პირველ ნახევარში
6. ფეოდალური წყობილების კრიზისი
7. აჭარის შემოერთება. ეროვნული მოძრაობა
8. ქართული კულტურა XIX ს-ის მეორე ნახევარში
9. მერვე თავის შეჯამება
10. შემაჯამებელი ტესტირება
11. ტესტირების ანალიზი

საქართველოს დემოკრატიული რესპუბლიკა (2 სთ)
1. რუსეთის  რევოლუცია და საქართველო
2. საქართველოს დემოკრატიული რესპუბლიკის ჩამოყალიბება

საქართველო სსრკ-ის შემადგენლობაში (10 სთ)
1. საბჭოთა რუსეთის მიერ საქართველოს დაპყრობა
2. საბჭოთა რეჟიმის დამყარება
3. ქართველი ხალხის ბრძოლა დამოუკიდებლობისათვის
4. საქართველო და მეორე მსოფლიო ომი
5. საქართველო მეორე მსოფლიო ომის შემდეგ
6. ქართული კულტურა საბჭოთა პერიოდში
7. საქართველო „პერესტროიკის“ პერიოდში
8. დებატები
9. პროექტი: „ჟურნალისტური კვლევა...“
10. ანალიზი

დამოუკიდებელი საქართველო (10 სთ)
1. საქართველოს დამოუკიდებლობის გამოცხადება
2. დოკუმენტური ფილმი
3. საომარი კონფლიქტები
4. დოკუმენტური ფილმი
5. საქართველო დამოუკიდებლობის პერიოდში
6. დოკუმენტური ფილმი
7. „ვარდების რევოლუცია“
8. დოკუმენტური ფილმი
9. საქართველოს ინტეგრაცია ევროსტრუქტურებში
10. მეთერთმეტე თავის შეჯამება
ვიქტორინა „რა? სად? როდის?“
პრეზენტაცია
პრეზენტაცია
პრეზენტაცია
პრეზენტაცია
ქართული ისტორიული დოკუმენტური ფილმი
ქართული მხარვრული ფილმი
ქართული დოკუმენტური ფილმი


20.01
22.01
23.01
24.01
27.01
29.01
30.01
31.01


3.02
5.02
6.02
7.02
10.02
12.02



13.02
14.02
17.02
19.02
20.02
21.02
24.02
26.02
27.02
28.02


3.03
5.03
6.03
7.03
10.03
12.03
13.03
14.03
17.03
19.03
20.03
21.03


24.03
26.03
27.03
28.03
31.03
2.04
3.04
4.04
7.04
10.04
11.04


14.04
16.04


23.04
24.04
25.04
28.04
30.04
1.05
2.05
5.05
7.05
8.05


14.05
15.05
16.05
19.05
21.05
22.05
23.05
28.05
29.05
30.05
2.06
4.06
5.06
6.06
9.06
11.06
12.06
13.06



Post Comment