Wednesday, January 16, 2013

ჩვენი დღიური ჩვენი ისტორიაა!


                      პროექტი - ჩვენი დღიურები ჩვენი ისტორიაა
პროექტის ხელმძღვანელი
ლეილა ჯანაშვილი
რაიონი / ქალაქი
შიდა ქართლი, გორი
სკოლა
# 2 საჯარო

დონე / კლასი
საშუალო საფეხური, X1 კლასი

საგანი
ისტორია
პროექტის სახელწოდება
ჩვენი დღიურები ჩვენი ისტორიაა
პროექტის დასაწყისი
2012 წლის 24 სექტემბერი

პროექტის დასასრული
2013 წლის  6 აპრილი
პროექტის იდეა
დღიური მრავალი ისტორიკოსის მხრიდან საკმაოდ მაღალ შეფასებას იმსახურებს. მასში ასახულია ჩანაწერის თანადროული, კონკრეტული პერიოდის ფაქტები, ავტორისეული განწყობა, განცდები, გრძნობები და ა.შ. ჩვეულებრივ, დღიურის ჩანაწერები მოვლენების სინქრონულია. დღიურს, როგორც წესი, ყოველი ჩანაწერის შემდეგ ზუსტი თარიღი აქვს მითითებული. იმის გამო, რომ დღიური, ჩვეულებრივ არ იწერება უცხო თვალისათვის, ავტორი უფრო გულახდილია, თუმცა არ გამორიცხავს უცხო პირის მიერ ჩანაწერის წაკითხვის შესაძლებლობას....
                „წლის უმოკლესი ღამე.  ეს ბოლო ოთხი დღე ისეთი მშვენიერი იყო, სიტყვით გადმოცემა მიჭირს; აუტანლად მშვენიერი! ეს ერთგვარად მოწოდებაა ბედნიერებისაკენ, როცა ბუნებამ თითქოს ანაზდად გადაწყვიტა, სიყვარულისა და სიხარულის მწვერვალი აღმართოს. ასეთ ღამეს გინდა, ყვავილებს ეამბორო, ხეებს მოეფერო...“
ძნელი დასაჯერებელია, მაგრამ ფაქტია, ეს სიტყვები 71 წლის ფრანგ მწერალს ანდრე ჟიდს ეკუთვნის. არც ის არის ჩვეულებრივი, რომ ეს მან 1941 წლის 21 ივნისს დაწერა, როდესაც მსოფლიოში ომის ქარ-ცეცხლი მძვინვარებდა...
პროექტი: „ჩვენი დღიურები ჩვენი ისტორიაა“ არ არის ორიგინალი, ის რადიო თავისუფლების პროექტის: „თავისუფლების დღიურების“  მიბაძვით დავგეგმეთ. იდეა მოსწავლეებს მოეწონათ და იმედი მაქვს ისეთივე წარმატებული იქნება, როგორც „თავისუფლების დღიურები“.
 გავა წლები, თითოეული მათგანი დაუბრუნდება „დღიურებს,“ და მჯერა, რომ ეს არ იქნება უბრალოდ წარსულის გახსენება...

პროექტის მიზნები
·           მოსწავლეები გაეცნობიან ცნობილი ადამიანების დღიურებს
·           გამართავენ დისკუსიებს და იმსჯელებენ ისეთ საკითხებზე, როგორიცაა:  „რატომ წერენ ადამიანები დღიურებს“; „რამდენად მართებულია დღიურების გამოქვეყნება“;
„რამდენად შესაძლებელია პიროვნების შეფასება დღიურების მიხედვით“; „დღიური, როგორც ისტორიული წყარო“
·           გაეცნობიან მიმდინარე პროექტს: „თავისუფლების დღიურები“
·          შექმნიან საკუთარ ერთკვირიან დღიურებს, რომლებსაც განვათავსებთ ბლოგზე
·          ვფიქრობ, ეს პროექტი ასევე დაგვეხმარება  უკეთ გავიცნოთ ერთმანეთი


საჭირო რესურსები




სახელმძღვანელო, „თავისუფლების დღიურები“,
„ანა ფრანკის დღიური“, კომპიუტერი

პროექტის მიზნების მისაღწევად განსახორციელებელი ღონისძიებების ჩამონათვალი (კალენდარული გეგმა)


1. პროექტის შინაარსის გაცნობა

24 სექტემბერი
2. დისკუსია -„რატომ წერენ ადამიანები დღიურებს“ და „რამდენად მართებულია დღიურების გამოქვეყნება“

26 სექტემბერი
3. დისკუსია - „რამდენად შესაძლებელია პიროვნების შეფასება დღიურების მიხედვით“ და „დღიური, როგორც ისტორიული წყარო“

28 სექტემბერი
3. კენჭისყრის შედეგად განისაზღვრა პროექტში მონაწილე  მოსწავლეების თანმიმდევრობა. მე, როგორც პროექტის ხელმძღვანელს, „სულგრძელად დამითმეს“ პირველი კვირა

28 სექტემბერი
განრიგი
1. ლეილა ჯანაშვილი
2. ქართლოს ლომსაძე
3. მარინე დავითაშვილი
4. ლანა სამადალაშვილი
5. გიორგი პავლიაშვილი
6. გიორგი ავაზიშვილი
7. მარიამ გილიკაშვილი
8. ლუკა გამყრელიძე
9. ნანა მჭედლიშვილი
10. ნინო ერაძე
11. თინთინ ნარიაშვილი
12. ლიკა გერმანოზაშვილი
13. გოგიტა აბალაკი
14. ნინო სადუნაშვილი
15. გიგა სულაშვილი
16. ცოტნე ჩხიკვაძე
17. თეონა დვალიშვილი
18. მარიამ ეცადაშვილი
19. სალომე ლომსაძე
20. მარიამ ცერცვაძე
21. თამარ ბარამაშვილი
22. სოსო დათაშვილი
23. აჩიკო ხიდაშელი


1-8 ოქტომბერი
8-16 ოქტომბერი
16-22 ოქტომბერი
22 ოქტ.-5ნოემბ.
5-12 ნოემბერი
12-19 ნოემბერი
19-26 ნოემბერი
26 ნოემ-3 დეკემბ
3-10 დეკემბერი
10-17 დეკემბერი
17-24 დეკემბერი
7-14 იანვარი
14-21 იანვარი
21-28 იანვარი
28 იანვ-4 თებერ
12-18 თებერვალი
18-25 თებერვალი
25 თებ-3 მარტი
3-10 მარტი
10-17 მარტი
17-24 მარტი
24-30 მარტი
31 მარტ-6 აპრილი





შედეგები
განხორციელებული პროექტის შედეგად მოსწავლეებმა წაიკითხეს ცნობილი ადამიანების დღიურები, იმსჯელეს და  იკამათეს მათ შესახებ. გაანალიზეს დღიურის, როგორც ისტორიული წყაროს  მნიშვნელობა, თავად შექმნეს საკუთარი დღიურები.
 აღნიშვნის ღირსია ის ფაქტი, რომ  მოსწავლეები მეტ-ნაკლებად გულახდილები იყვნენ დღიურის წერის დროს, თუმცა ეს პროექტი ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალება იყო ერთმანეთის  უკეთ გაცნობის თვალასზრისითაც. 












1.


ჩვენი დღიურები
ლეილა ჯანაშვილი               
გორის # 2 საჯარო სკოლის ისტორიის მასწავლებელი

ოქტომბერი
შაბათი, 1 ოქტომბერი
  მიყვარს შაბათი, ხუთდღიანი „მარათონის“ შემდეგ სულის მოთქმის საშუალება მეძლევა. თუმცა  ვერ ვახერხებ ამ დღეს მაინც გავექცე ყოველდღიურ რუტინას და მართლაც საინტერესოდ, სასიამოვნოდ გავატარო იგი. მაინც როგორ? მაგალითად ოჯახის წევრებთან ერთად გავიდე ქალაქგარეთ, ან თეატრში წავიდეთ, ან საინტერესო გამოფენას თუ ღონისძიებას დავესწროთ...  რას „ვახერხებ?“  ვახერხებ ქალაქში გავისეირნო, მეგობრები მოვიკითხო ტელეფონით, დიდი ხნის წინ წაკითხული და მონატრებული წიგნები გადავშალო და რამდენიმე ფურცელი გადავიკითხო, მერე დავხურო და კიდევ ერთხელ გაურკვეველი მისამართით „დავიმუქრო:“ - გავიდე პენსიაზე, სულ წიგნები უნდა ვიკითხო, ჰო,  არ დამავიწყდეს, ფორტეპიანოზე დაკვრაც მაშინ უნდა ვისწავლო. 
  დღეს ტოლსტოის დღე მქონდა, „ომი და მშვიდობა“ „გადავშალე“, რას ვეძებდი? უპირველესად იმ ლამაზ ურთიერთობებს, მხოლოდ წიგნებშიღა რომ შემორჩათ ადამიანებს. რა ვიპოვე? აი ეს: „ სიცოცხლე ყველაფერია, სიცოცხლე ღმერთია... უნდა გიყვარდეს სიცოცხლე, გიყვარდეს ღმერთი. ყველაზე ძნელი და ნეტარია გიყვარდეს ეს სიცოცხლე შენს ტანჯვაში, ტანჯვის უდანაშაულობაში.“
  ცივა, ზამთარს შეშურდება,ისე ცივა. დიდი ელდარი და პატარა ელდარი ჭადრაკს თამაშობენ. პატარა ეხვეწება მაგ ფიგურით არ ითამაშოო, როგორც ყოველთვის დიდი ელდარი არ მიდის დათმობაზე და კი არ ამარცხებს მოწინააღმდეგეს, არამედ ანადგურებს. საღამოს ალბათ ტელევიზორს ჩავრთავთ და დაიწყება პულტზე „ნადირობა.
 ( გასაგრძელებლად გადადით ბმულზე - ჩვენი დღიურები - ლეილა ჯანაშვილი. )

Post Comment