Monday, September 23, 2013

XII კლასები (I-II) სილაბუსი

გორის #2 საჯარო სკოლა

                                                                                                           2013 – 2014 ს/წ.
მასწავლებლის  სახელი, გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
ლეილა ჯანაშვილი leljanashvili@ gmail.com
T: 8(370) 27 79 09    599 98 85 99     577  09 13 05
საგნის სახელწოდება  ავტორი

გამომცემლობა
          ისტორია
ნ.კიღურაძე, რ. გაჩეჩილაძე, გ. სანიკიძე

ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა
სასწავლო კურსის სტატუსი,
ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა

საგანი სავალდებულოა, ისწავლება მთელი წლის განმავლობაში.
მოიცავს 57 აკადემიურ საათს.
კვირეული დატვირთვა - 2 საათი.
სასწავლო
კურსის
მიზანი






წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
·         მოსწავლე აანალიზებს XX ს-ში საქართველოსა და მსოფლიოში
მნიშვნელოვან ეკონომიკურ ცვლილებებს
·         აანალიზებს მმართველობით სტრუქტურებში მომხდარ ცვლი-
ლებებს
·         იკვლევს სოციალური სტრუქტურების ურთიერთმიმართებებს
·         იკვლევს საქართველოსა და მსოფლიოში მიმდინარე საშინაო
და საგარეო პოლიტიკურ პროცესებს
·         მსჯელობს მსოფლიოსა და ქართული კულტურის განვითარების
              ტენდენციებზე
ძირითადი თემები
1.   მსოფლიო   XIX  საუკუნეში
2.   მსოფლიო  XX საუკუნის პირველ ნახევარში
3.   მსოფლიო პოლიტიკა  XX საუკუნის მეორე ნახევარში
4.   საქართველო საბჭოთა კავშირში. საბჭოთა სისტემის დაშლა. 
       საქართველოს დამოუკიდებლობა
5.   საქართველოს მეზობელი ქვეყნები
6.   საზოგადოება და კულტურა  XX  საუკუნეში
განსავითარებელი
უნარ-ჩვევები
·                     მოვლენათა გაანალიზება; შეფასება და დასკვნების გაკეთება
·                     საკუთარი მოსაზრების გამოხატვა და არგუმენტირება
·                     ლიტერატურაზე დამოუკიდებელი მუშაობა
·                     დამატებითი ინფორმაციის მოძიება და მისი ანალიზი
·                     ინფორმაციის დაჯგუფება-კლასიფიკაცია
·                     დროის კონტროლი
·                     თვითშეფასება
·                     პასუხისმგებლობა
სასწავლო კურსის
ფორმატი
·         აქტიური ლექცია
·         ინდივიდუალური, წყვილებში და ჯგუფური მუშაობა
·         ვწერთ ესეს
·         პრეზენტაცია
·         დისკუსია
·         დებატები
·         შემაჯამებელი ტესტირება
სასწავლო კურსის შეფასება
შეფასების კომპონენტები:
1.        საკლასო სამუშაო
2.        საშინაო დავალება
3.        შემაჯამებელი დავალება
1. საკლასო სამუშაო
     ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
·       პრობლემის გააზრებ
·       კომუნიკაცი
·       თანამშრომლობ
·       შემოქმედებითობ
·       ისტორიული კვლევა
·       ისტორიული ეპოქის განცდ
·       თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნ
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
  • თემასთან დაკავშირებით დასმული კითხვებით
  • დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
  • განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით, საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვით, საკუთარი მოსაზრების დასაბუთებით
  • დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის შეთავაზებით
  • ჯგუფურ მუშაობაში შეტანილი წვლილით
  • თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და შექმნით
  • პრეზენტაციით
2. საშინაო დავალება
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
  • პრობლემის გააზრებ
  • ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
  • კავშირებისა და მიმართებების დადგენ
  • პრობლემის გადაჭრ
  • შემოქმედებითობ
  • ისტორიული დროის გაგებ
  • სივრცეში ორიენტირება
  • ისტორიული ეპოქის განცდ
  • თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნ
  • კრიტიკული აზროვნება
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
  • დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
  • განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით, გამოთქმული მოსაზრებებითა და არგუმენტებით
  • დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის ჩამოყალიბებით
  • თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და შექმნით
  • პრეზენტაციით
  • წერითი ნამუშევრის შექმნით
3. შემაჯამებელი შეფასება
ფასდება შემდეგი უნარები:
  • კრიტიკულ პირობებში (ტესტირებისას) ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნებ
  • პრობლემის გააზრებ
  • ისტორიული ეპოქის განცდა
  • თვალსაჩინოებების გამოყენება
  • კრიტიკული აზროვნებ
შემაჯამებელი დავალებების ტიპები:
  • ტესტირება

შემაჯამებელი სამუშაოების რაოდენობა, ფორმა და განრიგი
I სემესტრში - 1 შემაჯამებელი:
      შემაჯამებელი ტესტირება - 2.12. 2013 წ.
II სემესტრში - 1 შემაჯამებელი:
      შემაჯამებელი ტესტირება - 17.03. 2014 წ.
რესურსები
1. სახელმძღვანელო
2. ალტერნატიული სახელმძღვანელო: უახლესი ისტორია (გამომცემლობა „საქართველოს მაცნე“ 2008 წ.)  
3. საქართველოს ისტორიული ატლასი; მ.სანაძე, თ. ბერაძე, კ. თოფურია
4. საქართველოს ისტორიული ატლასი; მ. შეყილაძე;
5. კონტურული და თემატური რუკები
6. ინტერნეტ საიტები:
    1. www.qim.ge  (ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი)
    2. 1tv.ge (ისტორია/ვიდეო) პროექტი - „გააგრძელე საქართველოს    
         ისტორია“

სამუშაო დისციპლინა

1. გაცდენების დასაშვები     რაოდენობა



2. საჯარიმო ზომები


3. წახალისების ფორმები

 


·                მთელი სასწავლო წლის განმავლობაში მოსწავლის მიერ გაცდენილი გაკვეთილების რაოდენობა თუ აღემატება 20 სთ-ს, ის დაექვემდებარება ექსტერნული წესით გამოცდის ჩაბარებას


·                სიტუაციიდან გამომდინარე, შეიძლება იყოს: გაფრთხილება, წერილობითი გაფრთხილება, ადმინისტრაციული ზომების გატარება

·                სასწავლო წლის ბოლოს კლასი ფარული კენჭისყრის შედეგად           გამოავლენს ორ ნომინაციაში გამარჯვებულს: 1. ყველაზე ბეჯითი
                                                                                       2. მოაზროვნე
გამარჯვებულები დასაჩუქრდებიან სიმბოლური საჩუქრებით


Post Comment

X3 კლასი სილაბუსი

გორის #2 საჯარო სკოლა
 X3 კლასი  
                                                                 სილაბუსი 
                                                                                                                           2013 – 2014 ს/წ.
მასწავლებლის  სახელი, გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
ლეილა ჯანაშვილი leljanashvili@ gmail.com
T: 8(370) 27 79 09    599 98 85 99     577  09 13 05
საგნის სახელწოდება  ავტორი

გამომცემლობა
          ისტორია
ნ.კიღურაძე, გ.სანიკიძე, ლ.გორდეზიანი, გ.ოთხმეზური, ლ.ფირცხალავა

ბაკურ სულაკაური
სასწავლო კურსის სტატუსი,
ხანგრძლივობა და საათების რაოდენობა

საგანი სავალდებულოა, ისწავლება მთელი წლის განმავლობაში.
მოიცავს 68  აკადემიურ საათს.
კვირეული დატვირთვა - 2 საათი.
სასწავლო
კურსის
მიზანი







წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
·         მოსწავლეს შეუძლია ანალიტიკური მსჯელობა ისტორიის ქრონოლოგიისა და პერიოდიზაციის საკითხებზე
·         შეუძლია ისტორიის დამხმარე დარგებზე მსჯელობა
·         მსჯელობს სხვადასხვა ეპოქაში ისტორიული აზრის განვითარების პროცესზე
·         შეუძლია გაანალიზოს და შეაფასოს ისტორიული მოვლენის განსხვავებული ინტერპრეტაციები
·         შეუძლია ისტორიული წყაროების კლასიფიკაცია
·         შეუძლია გაანალიზოს პირველადი და მეორადი წყაროები
·         შეუძლია ისტორიული კვლევის დაგეგმვა და ჩატარება
·         შეუძლია ისტორიული თემის დაწერა
ძირითადი თემები
1.   ისტორიის მეცნიერება 
2.   ისტორიის მეცნიერების ისტორია 
3.  როგორ ვსწავლობთ და გადმოვცემთ ისტორიას  
      
განსავითარებელი
უნარ-ჩვევები
·                     მოვლენათა გაანალიზება; შეფასება და დასკვნების გაკეთება
·                     საკუთარი მოსაზრების გამოხატვა და არგუმენტირება
·                     ლიტერატურაზე დამოუკიდებელი მუშაობა
·                     დამატებითი ინფორმაციის მოძიება და მისი ანალიზი
·                     ინფორმაციის დაჯგუფება-კლასიფიკაცია
·                     დროის კონტროლი
·                     თვითშეფასება
·                     პასუხისმგებლობა
·                     ისტორიული თემის დაწერა
სასწავლო კურსის
ფორმატი
·         აქტიური ლექცია
·         ინდივიდუალური, წყვილებში და ჯგუფური მუშაობა
·         ვწერთ ესეს
·         პრეზენტაცია
·         დისკუსია
·         დებატები
·         შემაჯამებელი ტესტირება
სასწავლო კურსის შეფასება
შეფასების კომპონენტები:
1.        საკლასო სამუშაო
2.        საშინაო დავალება
3.        შემაჯამებელი დავალება

1. საკლასო სამუშაო
     ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
·       პრობლემის გააზრებ
·       თანამშრომლობ
·       შემოქმედებითობ
·       ისტორიული კვლევა
·       ისტორიული ეპოქის განცდ
·       თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნ
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
  • თემასთან დაკავშირებით დასმული კითხვებით
  • დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
  • განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით, საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვით, საკუთარი მოსაზრების დასაბუთებით
  • დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის შეთავაზებით
  • ჯგუფურ მუშაობაში შეტანილი წვლილით
  • თვალსაჩინოებების გამოყენებითა და შექმნით
  • პრეზენტაციით
2. საშინაო დავალება
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
  • პრობლემის გააზრებ
  • ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
  • კავშირებისა და მიმართებების დადგენ
  • პრობლემის გადაჭრ
  • შემოქმედებითობ
  • ისტორიული დროის გაგებ
  • სივრცეში ორიენტირება
  • ისტორიული ეპოქის განცდ
  • თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნ
  • კრიტიკული აზროვნება
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
  • დასმულ კითხვაზე გაცემული პასუხით
  • განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული მსჯელობითა და ანალიზით, გამოთქმული მოსაზრებებითა და არგუმენტებით
  • დასმული პრობლემის გადაჭრის გზის ჩამოყალიბებით
პრეზენტაციით
  • წერითი ნამუშევრის შექმნით
3. შემაჯამებელი შეფასება
ფასდება შემდეგი უნარები:
  • კრიტიკულ პირობებში (ტესტირებისას) ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნებ
  • პრობლემის გააზრებ
  • ისტორიული ეპოქის განცდა
  • თვალსაჩინოებების გამოყენება
  • კრიტიკული აზროვნებ
შემაჯამებელი დავალებების ტიპები:
  • ტესტირება
  • დოკუმენტის დაკითხვა
  • ისტორიული ესე
  • ისტორიული თემა
  • პრეზენტაცია
  • პროექტი
შემაჯამებელი სამუშაოების რაოდენობა, ფორმა და განრიგი
I სემესტრში - 2 შემაჯამებელი:
1. დოკუმენტის დაკითხვა - 22.10
2.  შემაჯამებელი ტესტირება -  6.12
     
II სემესტრში - 3 შემაჯამებელი:
1. დოკუმენტის დაკითხვა - 21.02
2. პრეზენტაცია - 25-28.03
3. შემაჯამებელი ტესტირება - 13.05
     
რესურსები
1. სახელმძღვანელო
2. ალტერნატიული სახელმძღვანელოები
3. ინტერნეტ საიტები:
    1. www.qim.ge  (ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი)
    2. 1tv.ge (ისტორია/ვიდეო) პროექტი - „გააგრძელე საქართველოს    
         ისტორია“
სამუშაო დისციპლინა

1. გაცდენების დასაშვები     რაოდენობა



2. საჯარიმო ზომები


3. წახალისების ფორმები

 


·                მთელი სასწავლო წლის განმავლობაში მოსწავლის მიერ გაცდენილი გაკვეთილების რაოდენობა თუ აღემატება 23 სთ-ს, ის დაექვემდებარება ექსტერნული წესით გამოცდის ჩაბარებას


·                სიტუაციიდან გამომდინარე, შეიძლება იყოს: გაფრთხილება, წერილობითი გაფრთხილება, ადმინისტრაციული ზომების გატარება

·                სასწავლო წლის ბოლოს კლასი ფარული კენჭისყრის შედეგად           გამოავლენს ორ ნომინაციაში გამარჯვებულს: 1. ყველაზე ბეჯითი
                                                                                       2. მოაზროვნე
გამარჯვებულები დასაჩუქრდებიან სიმბოლური საჩუქრებით

Post Comment