გორის #2 საჯარო სკოლა
2013 – 2014 ს/წ.
მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო ინფორმაცია
|
ლეილა
ჯანაშვილი leljanashvili@ gmail.com
T:
8(370) 27 79 09 599 98 85 99 577
09 13 05
|
საგნის
სახელწოდება ავტორი
გამომცემლობა
|
ისტორია
ნ.კიღურაძე, რ. გაჩეჩილაძე,
გ. სანიკიძე
ბაკურ
სულაკაურის გამომცემლობა
|
სასწავლო
კურსის სტატუსი,
ხანგრძლივობა
და საათების რაოდენობა
|
საგანი
სავალდებულოა, ისწავლება მთელი წლის განმავლობაში.
მოიცავს 57 აკადემიურ საათს.
კვირეული
დატვირთვა - 2 საათი.
|
სასწავლო
კურსის
მიზანი
|
წლის
ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
·
მოსწავლე აანალიზებს XX ს-ში საქართველოსა და მსოფლიოში
მნიშვნელოვან ეკონომიკურ ცვლილებებს
·
აანალიზებს მმართველობით
სტრუქტურებში მომხდარ ცვლი-
ლებებს
·
იკვლევს სოციალური სტრუქტურების ურთიერთმიმართებებს
·
იკვლევს საქართველოსა და მსოფლიოში მიმდინარე საშინაო
და საგარეო პოლიტიკურ პროცესებს
·
მსჯელობს მსოფლიოსა და ქართული კულტურის განვითარების
ტენდენციებზე
|
ძირითადი
თემები
|
1. მსოფლიო XIX საუკუნეში
2. მსოფლიო XX საუკუნის პირველ ნახევარში
3. მსოფლიო
პოლიტიკა XX საუკუნის მეორე ნახევარში
4. საქართველო
საბჭოთა კავშირში. საბჭოთა სისტემის დაშლა.
საქართველოს
დამოუკიდებლობა
5. საქართველოს
მეზობელი ქვეყნები
6. საზოგადოება
და კულტურა XX საუკუნეში
|
განსავითარებელი
უნარ-ჩვევები
|
·
მოვლენათა გაანალიზება; შეფასება და დასკვნების გაკეთება
·
საკუთარი მოსაზრების გამოხატვა და არგუმენტირება
·
ლიტერატურაზე დამოუკიდებელი მუშაობა
·
დამატებითი ინფორმაციის
მოძიება და მისი ანალიზი
·
ინფორმაციის დაჯგუფება-კლასიფიკაცია
·
დროის კონტროლი
·
თვითშეფასება
·
პასუხისმგებლობა
|
სასწავლო
კურსის
ფორმატი
|
·
აქტიური ლექცია
·
ინდივიდუალური, წყვილებში და ჯგუფური მუშაობა
·
ვწერთ ესეს
·
პრეზენტაცია
·
დისკუსია
·
დებატები
·
შემაჯამებელი ტესტირება
|
სასწავლო
კურსის შეფასება
|
შეფასების კომპონენტები:
1.
საკლასო სამუშაო
2.
საშინაო დავალება
3.
შემაჯამებელი დავალება
1. საკლასო
სამუშაო
ფასდება
შემდეგი ცოდნა და უნარები:
·
პრობლემის გააზრება
· კომუნიკაცია
· თანამშრომლობა
· შემოქმედებითობა
· ისტორიული კვლევა
· ისტორიული ეპოქის განცდა
· თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
2. საშინაო
დავალება
ფასდება შემდეგი ცოდნა და უნარები:
უნარები ფასდება შემდეგი აქტივობებით:
3. შემაჯამებელი
შეფასება
ფასდება შემდეგი უნარები:
შემაჯამებელი
დავალებების ტიპები:
|
შემაჯამებელი
სამუშაოების რაოდენობა, ფორმა და განრიგი
|
I სემესტრში - 1 შემაჯამებელი:
შემაჯამებელი
ტესტირება - 2.12. 2013 წ.
II სემესტრში - 1 შემაჯამებელი:
შემაჯამებელი ტესტირება - 17.03. 2014 წ.
|
რესურსები
|
1. სახელმძღვანელო
2. ალტერნატიული
სახელმძღვანელო: უახლესი ისტორია (გამომცემლობა „საქართველოს მაცნე“ 2008 წ.)
3. საქართველოს
ისტორიული ატლასი; მ.სანაძე, თ. ბერაძე, კ. თოფურია
4. საქართველოს
ისტორიული ატლასი; მ. შეყილაძე;
5. კონტურული
და თემატური რუკები
6. ინტერნეტ
საიტები:
1. www.qim.ge (ხელნაწერთა ეროვნული ცენტრი)
2. 1tv.ge (ისტორია/ვიდეო) პროექტი - „გააგრძელე
საქართველოს
ისტორია“
|
სამუშაო
დისციპლინა
1. გაცდენების დასაშვები რაოდენობა
2.
საჯარიმო ზომები
3.
წახალისების ფორმები
|
·
მთელი სასწავლო წლის განმავლობაში მოსწავლის მიერ
გაცდენილი გაკვეთილების რაოდენობა თუ აღემატება 20 სთ-ს, ის დაექვემდებარება ექსტერნული წესით გამოცდის ჩაბარებას
·
სიტუაციიდან გამომდინარე,
შეიძლება იყოს: გაფრთხილება, წერილობითი გაფრთხილება, ადმინისტრაციული ზომების გატარება
·
სასწავლო
წლის ბოლოს კლასი ფარული კენჭისყრის შედეგად გამოავლენს ორ ნომინაციაში გამარჯვებულს:
1. ყველაზე ბეჯითი
2. მოაზროვნე
გამარჯვებულები
დასაჩუქრდებიან სიმბოლური საჩუქრებით
|
I სემესტრი
თემა
|
გაკვე
თილი
|
სასწავლო კურსის შინაარსი
|
დრო
|
თავი
I
თავი
II
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
|
1. შესავალი
საუბარი
2. გამეორება:
საქართველო XVIII ს-ის ბოლოს
3. გამეორება:
საქართველო XVIII ს-ის ბოლოს
მსოფლიო
XIX საუკუნეში (20 სთ)
1.საფრანგეთი
რესპუბლიკიდან იმპერიამდე
2. ნაპოლეონის
ომები და ვენის კონგრესი
3. ინდუსტრიალიზაცია
და სოციალური საკითხი
4. რევოლუციების
ხანა ევროპაში
5.
1848-1849 წწ. რევოლუციები ევროპაში
6. საქართველოს
სამეფოების დაპყრობა რუსეთის მიერ
7.
1832 წ. შეთქმულება
8. აღმოსავლეთის
საკითხი XIX საუკუნეში
9. რუსეღ-სპარსეთის,
რუსეთ-ოსმალეთის ომები და საქართველო
10. თერგდალეულების
ბრძოლა მეფის რუსეთის წინააღმდეგ
11. იტალიის
გაერთიანება
12. გერმანიის
გაერთიანება
13. საფრანგეთის
მესამე რესპუბლიკა
14. სამოქალაქო
ომი აშშ-ში
15. ალექსანდრე
მეორის რეფორმები რუსეთის იმპერიაში
16. იდეოლოგიური
ბრძოლა საქართველოში
17. იმპერიალიზმი
და კოლონიური პოლიტიკა
18. გამეორება
19. შემაჯამებელი ტესტირება
20. ტესტის ანალიზი
მსოფლიო
XX საუკუნის პირველ ნახევარში (21 სთ)
1. პირველი
მსოფლიო ომის წანამძღვრები
2. საომარი
მოქმედებები I მსოფლიო ომის პერიოდში
3. რევოლუციები
რუსეთში. ბრესტის ზავი
4. საქართველოს
დემოკრატიული რესპუბლიკა
5. საქართველოს
ბრძოლა საერთაშორისო აღიარებისათვის
|
16.09
19.09
23.09
26.09
30.09
3.10
7.10
10.10
17.10
21.10
24.10
28.10
31.10
4.11
7.11
11.11
14.11
18.11
21.11
25.11
28.11
2.12
5.12
9.12
12.12
16.12
19.12
23.12
|
II სემესტრი
თემა
|
გაკვე
თილი
|
სასწავლო კურსის შინაარსი
|
დრო
|
თავიIII
თავი
IV
|
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
|
6. ბრესტის
ზავიდან ყარსის ხელშეკრულებამდე
7. საქართველოს
ანექსია ბოლშევიკური რუსეთის მიერ
8. I
მსოფლიო ომის დასასრული. პარიზის კონფერენცია
9. საბჭოთა
ტოტალიტარიზმი
10. მსოფლიო
ეკონომიკური კრიზისი და მისი დაძლევის ამერიკული გზა
11. ჰიტლერის
მმართველობა გერმანიაში
12. იტალიური
ფაშიზმი
13. ფრანკოს
რეჟიმი ესპანეთში
14. საერთაშორისო
ვითარება II მსოფლიო ომის წინ
15.
IIმსოფლიო ომის დასაწყისი
16. მეორე
მსოფლიო ომის მსვლელობა და შედეგები
17. ნიურბერგის
პროცესი
18. საერთაშორისო
ჰუმანიტარული სამართლის საფუძვლები
19. პრეზენტაცია - საერთაშორისო ორგანიზაციები
20. ნატო
და ვარშავის პაქტი
21. შემაჯამებელი ტესტირება
მსოფლიო
პოლიტიკაXX საუკუნის II ნახევარში (6 სთ)
1. კარიბის
კრიზისი. ომი ვიეტნამში
2. საერთაშორისო
ურთიერთობები70-იან წლებში
3. საერთაშორისო
ურთიერთობები 80-იან წლებში
4. გაერთიანებული
ერების ორგანიზაცია
5. დეკოლონიზაცია
6. მესამე
სამყარო
საქართველო სსრკ-ში.
სსრკ-ს დაშლა. საქართველოს დამოუკიდებლობა (7 სთ)
1. საქართველო
XX საუკუნის 20-იან წლებში
2. პოლიტიკური რეპრესიების ხანა საქართველოში
3. „პერესტროიკა“. სსრკ-ს დაშლა
4. სოციალისტური ბანაკის დაშლა
5. საქართველოს დამოუკიდებლობის გამოცხადება და
სამოქალაქო ომი
6. საშინაო ვითარება და საგარეო ურთიერთობები
7. „ვარდების რევოლუცია“
|
20.01
23.01
27.01
30.01
3.02
6.02
10.02
13.02
17.02
20.02
24.02
27.02
6.03
10.03
13.03
17.03
20.03
24.03
27.03
31.03
3.04
7.04
10.04
14.04
24.04
28.04
1.05
15.05
19.05
|
აბიტურის სილაბუსი
სასწავლო კურსის
დასახელება
|
ისტორია 11
|
სასწავლო კურსის
ხანგრძლივობა
და სტატუსი
|
საგანი სავალდებულოა
და ისწავლება მთელი სასწავლო წლის მანძილზე
კვირეული დატვირთვა
- 1 სთ. სულ 29 საათი
|
სასწავლო კურსის მიზანი
|
გავიმეოროთ
XI კლასის მასალა და მოვემზადოთ საატესტატო გამოცდებისათვის
|
I სემესტრი
თემა
|
დრო
|
1. თეორიები
ადამიანის წარმოშობის შესახებ, ჰომონიდები
2. პირველყოფილი
საზოგადოების განვითარების ეტაპები
3. უძველესი
სამდინარო ცივილიზაციები (ეგვიპტე და შუამდინარეთი)
4. უძველესი
ქართული სახელმწიფოები, დიაოხი და კოლხა
5. აქემენიდური
ირანი
6. ბერძნული
პოლისები და ბერძნული კოლონიზაცია
7. ბერძენ-სპარსელთა
ომები
8. პელოპონესის
ომი
9. ალ.
მაკედონელის იმპერია, ელინიზმი
10. ქართული
სახელმწიფოები ელინისტურ ხანაში
11. რომის
წარმოშობა, მეფობა/ რესპუბლიკა
12. რომის
იმპერია და საქართველო
13. დას.
რომის იმპერიის დაცემა
14. ქრისტიანობა
და მსოფლიო საეკლესიო კრებები
15. ვახტანგ
გორგასალი
|
17.09
24.09
1.10
8.10
15.10
22.10
29.10
5.11
12.11
19.11
26.11
3.12
10.12
17.12
24.12
|
II სემესტრი
თემა
|
დრო
|
16. ფეოდალიზმი
ევროპაში და საქართველოში
17. არაბები,
არაბთა ბატონობა საქართველოში
18. თურქ-სელჩუკთა
სახელმწიფო და საქართველო
19. დავით
აღმაშენებელი
20. თამარ
მეფე
21. ჯვაროსნული
ეპოქა
22. მონღოლები
და საქართველო
23. ქართული
სახელმწიფოს დაშლა, კონსტანტინოპოლის დაცემა
24. რენესანსი
და ჰუმანიზმი, რეფორმაცია და კონტრრეფორმაცია
25. ჰოლანდიისა
და ინგლისის რევოლუციები
26. შვიდწლიანი
ომი
27. ამერიკა
28. ოსმალეთი
და ირანი
29. საქართველო
XVI-XVII საუკუნეებში
30. საქართველო
XVIII
საუკუნეში
31. საქართველოს
ურთიერთობა რუსეთთან
|
21.01
28.01
4.02
11.02
18.02
25.02
4.03
11.03
18.03
25.03
1.04
8.04
15.04
29.04
6.05
13.05
|